Avatar billede m_frakes Nybegynder
17. september 1999 - 19:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Logger ikke på

Når jeg starter Win98 kommer logon skærmen ikke, og jeg logges derfor ikke på netværket. Min netværksopsætning er den samme som altid, og det har virket.
Logger jeg af, får jeg logon skærmen og kan logge på uden problemer, men det skulle jeg jo kunne automatisk ved start.
Hvordan løser jeg dette, helst uden at installere Windows igen?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. september 1999 - 19:45 #1
Kig under Kontrolpanel -> Netværk og så se hvilken primær logon der er valgt.

Det skal være Klientprogram til MS Netværk
Avatar billede m_frakes Nybegynder
17. september 1999 - 20:11 #2
Primær logon er Klientprogram til Microsoft Netværk.
Avatar billede thoeger Nybegynder
17. september 1999 - 20:45 #3
Prøv at oprette dig som en ny bruger!! Og bare slette den gamle
Avatar billede m_frakes Nybegynder
17. september 1999 - 20:46 #4
Har prøvet
Avatar billede rea Nybegynder
18. september 1999 - 11:56 #5
Hvis du har Tweak UI installeret så prøv at kigge der.

Kontrolpanel -> Tweak UI -> Netværk. Her er der måske valgt automatisk logon og hvis passwordet er forkert indtastet eller slet ikke indtastet, kommer du ikke på nettet.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
18. september 1999 - 12:16 #6
Tweak UI er godt nok installeret, men auto logon er slået fra.
Avatar billede linder Nybegynder
18. september 1999 - 15:54 #7
Prøv at fjerne alle .pwl filer fra c:\windows
Avatar billede m_frakes Nybegynder
18. september 1999 - 16:05 #8
Det har jeg også prøvet, jeg har også installeret alle netværkskomponenter om igen, er der ingen løsning anden end at installere windows igen?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. september 1999 - 16:15 #9
tror det ikke
Avatar billede jinxed Nybegynder
22. september 1999 - 11:07 #10
Har du prøvet at ændre passwordet under Kontrolpanel-Adgangskoder ?
Avatar billede m_frakes Nybegynder
22. september 1999 - 13:27 #11
Jeps
Avatar billede aran Nybegynder
27. september 1999 - 13:49 #12
Prøv at gå ind under den netværksprotokol du må bruge og kontroller, at der under bindinger er en binding til Klient prg. til ms netværk
Avatar billede winkill Nybegynder
01. oktober 1999 - 17:16 #13
Her er et forslag... Afinstaller alt under Kontrolpanel->Netværk, genstart maskinen og tilføj de nødvendige netværkskomponenter fra bunden.
Husk at checke Kontrolpanel->Netværk->Egenskaber for hver enkelt komponent i Kontrolpanel->Netværk og husk at trykke "Ja" <b>hver</b> gang Win98 spørger om at blive genstartet.
Avatar billede nyles Nybegynder
05. oktober 1999 - 12:03 #14
Logger du på et Nt-domæne?
Avatar billede vaase Nybegynder
08. oktober 1999 - 13:54 #15
Prøv at sætte auto logon til i Tweak UI