Avatar billede tigertool Nybegynder
18. december 2003 - 13:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

FTP server

Hvordan starter man hvis man skal skrive sin egen FTP server i Java? Jeg har et rimeligt kendskab til Java! FTP Serveren behøver ikke være med noget login eller noget. Bare sådan at der kan connectes. Evt. kunne det da være smart med et password, men det er bestemt ikke nødvendigt.

Hvordan får jeg lige startet? Det må være noget med at lave en socket..

(Den eneste grund til at jeg laver dette, er for at lære det, jeg skal ikke bruge den til noget vigtigt - så havde jeg bare downloadet en af de allerede eksisterende på nettet :) )
Avatar billede riversen Nybegynder
18. december 2003 - 14:00 #1
man læser rfc'en for ftp protokollen
Avatar billede tigertool Nybegynder
18. december 2003 - 14:03 #2
Og hvor kan man så finde dem??? Jeg har søgt på nettet!
Avatar billede riversen Nybegynder
18. december 2003 - 14:08 #3
rfc på google --> øverst link. der kan du søge efter ftp

ftp://ftp.rfc-editor.org/in-notes/std/std9.txt

så får du kendskab til kommandoerne og hvad der forventes af svar fra serveren m.m.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2003 - 14:20 #4
Bemærk at FTP er noget vanskeligere end HTTP.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. december 2003 - 14:44 #5
Hvis det bare er for at lære, vil jeg foreslå at skrive en HttpServer i stedet.
Det er lettere at komme i gang, og så kan du evt prøve at tune performance, eller udvide den til en simpel servletengine
Avatar billede riversen Nybegynder
18. december 2003 - 15:01 #6
så svært er det altså ikke at lave en ftp serve
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 16:03 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2003 - 16:40 #8
Svært er jo relativt. Det er sværere at lave en FTP server
end en HTTP server.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. december 2003 - 19:36 #9
det er netop det jeg mener...sværere end http siger jo ikke så meget...

men selvfølgelig, hvad jeg lægger i "så svært er det altså ikke" er jo heller ikke helt defineret...men jeg mener ikke det skulle være et problem.
Avatar billede tigertool Nybegynder
11. januar 2004 - 14:54 #10
lts, riversen smid lige et svar.. så fordeler jeg lige de points.

Jeg fik meget ud af den TinyFtpd :)
Avatar billede riversen Nybegynder
11. januar 2004 - 14:56 #11
er du gået i gang ?
Avatar billede tigertool Nybegynder
19. januar 2004 - 18:28 #12
riversen > ja, det er jeg.. jeg prøver på at finde ud af noget ud fra den TinyFtpd.java som lts har givet en url til.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2004 - 18:40 #13
ok, du kan jo sige til, hvis du løber ind in oget
Avatar billede tigertool Nybegynder
19. januar 2004 - 18:48 #14
tak, det skal jeg gøre..

Jeg må indrømme at pt bruger jeg ikke så meget tid på det projekt..