Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nemt WebGalleri

Jeg har brug for noget php script til et webgalleri som skal kunne bruges under windows i apache. Det skal fungere på følgende måde.
Brugeren skal ikke gøre andet end at oprette mapper hvor han/hun så bare smider bilelder ind, så klarer scriptet resten med at lave thumbnails osv.
jeg har set noget som jeg desværre ikke kunne bruge her  http://apachegallery.dk  og det er jeg egentlig ret ked af for det er netop lige det jeg skulle bruge som det kan.
Nogen som evt. kan/gider hjælpe mig med det?
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:27 #1
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:29 #2
Hvis du finder det anvendeligt så har jeg tilrettet den danske oversættelse, den der ligger er fuld at stavefejl, slåfejl mv.

1. Upload alt til den mappe hvor det skal ligge i.
2. Chmod mapperne 'includes' og 'albums' til 755.
3. Kør install.php
4. Slet install.php
5. Begynd din opsætning :)
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:30 #3
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:33 #4
problemmet er jo at det skal køre via apache over windows så jeg kan jo ikke chmod'e dem kan jeg ?
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:34 #5
Thumbnails bliver MEGET pænere hvis du har GDlib 2.0 i stedet for 1.0. Af samme grund er jeg ved at skifte webhotel :)
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:35 #6
Jeg tror det både virker med chmod 755 og 777, og det er vidst kun et problem hvis du har SAFE_MODE sat til ON.

Det er EKSTREM nemt at sætte op, prøv det og se om du kan få det til at funke :)
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:36 #7
ok. Men hvad kræver det ellers ? Jeg mener er det lige til at smide mapper ind med pics i og så klarer den resten ? For det jeg så på apachegallery var genialt udtænkt men det ville bare ikke kunne køre under windows ellers havde jeg helt klart valgt det..
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:38 #8
Kræver PHP 4.1.x, MySQL og GDlib 2.0.x - så kører det :)
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:40 #9
ok. Og det der GDlib ting hvor finder jeg det henne ?
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:41 #10
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:41 #11
oki jamen jeg giver det da et forsøg og jeg siger takker :)
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:42 #12
ellers har du ikke icq eller noget lign. hvis det skulle gå skævt så jeg kunne få fat på dig :)
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:43 #13
Hvordan funker det der Apachegallery, det har jeg ikke set før ? Kan andre uploade billeder osv. Eller laver det bare en masse thumbs ud af dine mapper ?
Avatar billede googolplex Novice
18. december 2003 - 00:43 #14
Jeg går i seng nu (arbejde klokken skod), men hvis du skriver i morgen, så svarer jeg :)

Takker for point!!
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:45 #15
det man gør efter det er sat op er bare at du opretter mapper med navne efter hvad det er for billeder du vil have i de mapper så smider du bilelderne ind, også når du går ind på siden kommer der en side frem med mapper på hvor navne står på og går du videre ind har det lavet thumbnails af dine pics automatisk. OG som så blir store når du klikker på dem.. Det er så let som ingenting og lige kanont til mig men det kan ik køre på windows så jeg må finde andre veje
Avatar billede stretch Nybegynder
18. december 2003 - 00:45 #16
oki jeg skriver imorgen engang :) Var så lidt og tak for hjælpen :) Vi snakkes og natter...