Avatar billede ciabatta Nybegynder
17. januar 2001 - 14:05 Der er 7 kommentarer

God laserprinter til Mac

Hej

Jeg vil købe en god, brugt laserprinter til min G4.
Hvaffen slags (hvilke mærker) er gode? Og hvilke passer til min computer?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. januar 2001 - 14:20 #1
Jeg vil helt klart anbefale en HP.

De fleste printere til PC\'er kan også bruges til Mac, for det kræver kun en driver.

/per
Avatar billede sorenmik Nybegynder
18. januar 2001 - 18:51 #2
Husk at MAC altid bruger PS driver til at udskrive med, brug derfor laserwritter 8.34 til HP printer eller Lexmark med PS mondul isat og netkort
Avatar billede pberg Nybegynder
10. februar 2001 - 19:22 #3
Det med at mac altid bruger PS-driver til en laserprinter, passer ikke helt!
Min lille OKIPAGE 8iM er ikke en PS printer, den skriver nydeligt, hurtigt og billigt ud med sin egen driver!

Venlig hilsen
Peter Lindberg

Avatar billede emelik.com Nybegynder
24. februar 2001 - 13:19 #4
Slå et kig ind på www.ecommit.dk
Tror de har det du mangler, du kan evt bare ringe til dem, hehe......
Avatar billede soren_han Nybegynder
04. april 2001 - 15:26 #5
En G4 har følgende tilslutnings muligheder
Et stk. Ethernet stik
To Stk. USB stik
og To Stk. Firewire stik
Muligheder.:
Ethernet: Alle printerne med Netkort og med indbygget PS rip.
Alle printer levendører har eller laver printere, der opfylder disse krav. Apples egne modeller kan ses på www.apple.com/support

USB:
Laser... Glem det!!!

Firewire:
Laser.... Glem det!!!

Godt eller dårligt er der ikke rigtigt ikke noget, der hedder, når vi snakker gamle brugte printere..
Det, du skal kigge på, er hvor mange sider, printeren har skrevet, og hvad, der er skiftet ud. En tommelfingerregl er, at hvis printeren har kostet under 2000kr fra ny, så må den max ha\' skrevet 100000 sider, hvis den har kostet under 4000Kr fra ny må den max ha\' skrevet 250000 sider, 6000 kr og der over må den max ha\' skrevet 500000 sider...
Printeren, der er over 5 år, og som ikke har fået skiftet Fuser og Laser/scanner enhed, ville jeg ikke købe!!!! dette gælder alle pris klasser...

Jeg ville prøve at kikke ind på www.caslon.dk
Hilsen Søren
Avatar billede ib_kh Nybegynder
10. september 2001 - 18:42 #6
den bedste laser printer er OKI 8iM, jeg har selv en installeret på min mac. den er billig koster ca. 2500,- kr. udover det bilig i drift, prøv at kigge www.nemdirect.dk

hilsen ib_kh
Avatar billede black-ice Nybegynder
21. januar 2002 - 09:02 #7
Prøv www.brugtdata.dk
Hilsen Black-Ice