Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 14:22 Der er 15 kommentarer

netværk med 2 hubs

Hej Alle jeg har længe kørt mit netværk sådan:

          ->comp 1
ADSL->hub1
          ->comp 2

nu har jeg fået ny bærbar med WLan derfor ville jeg gerne sætte det sådan her op

          ->comp1
ADSL->hub1
          -> hub2->WLan
                ->comp2

Jeg har midlertidigt haft svært ved at finde ud af hvordan man gør det i praksis hvad skal jeg bruge af kabel fra hvad og til hvor???

håber nogen kan hjælpe..

Med Venlig Hilsen
SY
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 14:23 #1
håber nogen kan tyde min illustration ellers, spørg endelig :)
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 14:27 #2
Hvis din hub har Uplink paa den ene port (de har de fleste vel egentligt) forbinder du dem bare med et normalt UTP kabel, vaelger uplink paa den ene (hub2) og forbinder til en normal port paa den anden (hub2)
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 14:39 #3
du mener vel fra uplink i hub2 til alm. i hub1
Avatar billede kenp Novice
17. december 2003 - 14:47 #4
hvorfor sætter du ikke bare dit wlan i din hub1 ?
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 14:49 #5
der er for langt :(
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 14:53 #6
sy - ja selvf - sorry jeg formaaede at forvirre mig selv mens jeg skrev det :-)
Avatar billede kenp Novice
17. december 2003 - 14:54 #7
så sæt et længere kable i? der er vel ikke så langt at du behøver 2 hubs! du kan jo trække op til 100m hvis du bruger indstallationskable!
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:09 #8
ja det var en mulighed men har ikke så meget kabel liggende
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:10 #9
jeg har 3 kabler liggende 2 alm. på ca 40m og 1 krydset på ca 30m og jeg har ikke værktøj til at splitte dem op
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:11 #10
og har selvfølgelig også et tre fire små kabler på et par meter både lige og krydset
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 15:16 #11
Du burde slet ikke faa brug for krydset kabel.
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:21 #12
nej det ved jeg godt men det er også bare et der ligger her skrev det bare på i tilfælde af det skulle ligge her
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:21 #13
ligge her = Bruges :)
Avatar billede sy Nybegynder
17. december 2003 - 15:22 #14
sorry jeg snøvler da totalt i det idag
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 16:01 #15
lol ok - men du skal vel bare have et enkelt langt kabel mellem hub1 og hub2(uplinket) og ellers kortere kabler til til PC'erne samt wlan
Alternativt -hvis det giver flaskehalse kan du vel koble alt direkte til Hub1 (ADSL + PC1+ PC2 + Wlan = 4 porte)