Avatar billede nfl Nybegynder
13. april 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gemme data internt i .exe

Er det muligt at gemme noget data i en .res fil eller lign.
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 11:00 #1
Du må nok lige uddybe det lidt!
Avatar billede Slettet bruger
13. april 1999 - 11:16 #2
Yep

Du kan gemme tekst, tal og grafikfiler i en Resource fil. Du skal have en resource editor for at kunne oprette og vedligeholde disse filer.
Der er en resource editor i MS Visual Basic 6 eller MS Visual C++ 1.5 og opefter.
Inde i dit program kan du hente oplysninger via API-kald.
Avatar billede nfl Nybegynder
13. april 1999 - 11:28 #3
Jeg bruger iøjeblikket VB5, er der ikke en resource editor i den ?

Det jeg gerne ville var at gemme data i .res filen når brugeren registrere, dvs. gemme data efter at koden er kompileret, er dette muligt ?
Avatar billede nfl Nybegynder
13. april 1999 - 11:31 #4
Jeg har tidligere gemt disse data i registrerings db, men da det er forholdsvis let at finde og ændre disse data, leder jeg efter en løsning der gemmer data'en internt.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 1999 - 11:38 #5
Du kan ikke gemme i resource filer efter EXE-filen er kompileret.

Du kan i stedet gemme i en Access database hvor du hardkoder login og password, således at Access databasen ikke kan åbnes selvstændigt.
Avatar billede jfl Nybegynder
13. april 1999 - 11:47 #6
Jordan:
Tror du at du kan fikse denne:
http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=397
Avatar billede nfl Nybegynder
13. april 1999 - 12:22 #7
Hvordan hardkoder jeg så en access db.

Vil det sige man bare putter password på filen ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 1999 - 12:57 #8