Avatar billede holyfield Nybegynder
17. december 2003 - 12:40 Der er 5 kommentarer

Disaster Recovery

Hej.

Er der nogle der ligger inde med nogle gode links når man skal til at lave en disaster recovery af en orcle DB der kører med RCAT db. Eller evt har nogle guldkorn de vil af med?

Med disaster mener jeg helt fra bunden på en helt ny server.

8.1.6 NT40

Takker :)
Avatar billede holyfield Nybegynder
17. december 2003 - 13:03 #2
Det var nu ikke software jeg ledte efter :)

Det er ved brug af oracle egen RMAN når man benytter RCAT database.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 13:15 #3
Jeg ved det, jeg synes ikke der var noget ordentligt, et whitpaper eller en howto, men jeg kikker lidt videre
Avatar billede holyfield Nybegynder
17. december 2003 - 15:52 #4
Nej det er godt nok svært at finde en how to på det område. Det er jo forholdsvist nemt at lave en restore når det er til samme server/database, men når det er disaster, og man skal lave det HELT fra bunden, så er det noget helt andet.
Avatar billede larildsen Nybegynder
12. januar 2004 - 19:56 #5
Hmmm..

1. restore din control fil
2. dan dine database kataloger
3. rman target <user>/<password> nocatalog
4. giv dine rman kommandoer,som om du havde din catalog database

PS. Husk at backup'en skal være yngre end det antal dage der er specificeret i CONTROL_FILE_RECORD_KEEP_TIME i control filen.