Avatar billede kipolaks Nybegynder
17. december 2003 - 02:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

grafik.. ALTID ØVERST

hvordan tegner jeg noget grafik på skærmen som altid er øverst... det drejer sig om en lille linje tekst der skal stå øverst på skærmen.. selv når jeg spiller!!

any ideas??
Avatar billede bleze Nybegynder
17. december 2003 - 09:53 #1
Umuligt. Tror ikke engang du kan gøre det med DirectX...
Avatar billede dkn Nybegynder
17. december 2003 - 11:36 #2
ikke så svært, det er et spørgsmål om at sætte z-order konstant.

Prøver lige at se om jeg kan lave en demo...
Avatar billede dkn Nybegynder
17. december 2003 - 12:13 #3
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
// border er fjernet i designtime
// transparent color kan aktiveres, men så koster det bare meget hastighed
// det bedste er hvis man kan leve med en baggrundsfarve

  left := 0;                            // får den op i hjørnet
  top := 0;

  SetWindowPos(handle, HWND_TOPMOST, left, top, height, width, SWP_NOSIZE or SWP_NOMOVE or SWP_NOACTIVATE);
end;

det var bare en måde, hvis det kun er noget du skal se mens du spiller kan du måske opnå noget bedre ved at se om du kan lave det med opengl.
Avatar billede kipolaks Nybegynder
17. december 2003 - 18:22 #4
er lige i skole og lave projekt men prøver når jeg kommer hjem engang i nat :)

slet ingen forslag til at gøre det i opengl?? hvis det bliver nice kan jeg jo nok godt smide lidt flere point i puljen :)
Avatar billede kipolaks Nybegynder
18. december 2003 - 17:31 #5
det virker ikke.. :( vinduet ligger ikke øverst..
Avatar billede nilla Nybegynder
01. januar 2004 - 16:24 #6
Det kan ikke lade sig gøre. De fleste spil anvender fuld skærm.
Avatar billede kipolaks Nybegynder
15. januar 2004 - 00:14 #7
øv... det var sq ærgeligt.. :( jeg fordeler point..