Avatar billede tblaster Nybegynder
16. december 2003 - 21:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Få adgang til filer i mappe

Jeg har brug for meget hurtig hjælp.

Jeg havde oprettet en mappe på min computer som jeg havde beskyttet således at der kun var en bruger der kunne få adgang til denne mappe. Nu har jeg så formateret min computere og installeret den op igen og mit problem er så at mappen stadig er beskyttet. Hvordan får jeg adgang til de data der ligger i denne mappe? Jeg har prøvet at lave en bruger der hed det samme som den gamle og logge på med den men det hjalp ikke.
Avatar billede kenp Novice
16. december 2003 - 21:32 #1
højreklik på mappen ->egenskaber ->sikkerhed ->avanceret ->overtage mappen

kræver dog lige at du gør dette først i stifinder
funktioner ->instililnger ->vis ->fjernfluebenet i brug simpel fildeling)
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
16. december 2003 - 21:32 #2
Hvis du har formateret, sletter den også denne mappe, du må have gjort noget andet...
Avatar billede kenp Novice
16. december 2003 - 21:33 #3
højreklik på mappen ->egenskaber ->sikkerhed ->avanceret ->Ejer ->flyt rettigheden til den som skal have det-
Avatar billede tblaster Nybegynder
16. december 2003 - 21:37 #4
Hvordan flytter jeg rettigheden til den som skal have det? Jeg har følgende: Erstat ejer af underbeholder og objekter ... Jeg kan se i liste over Overført ejerskab at Administratoren og brugeren Allan har overført ejerskab.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2003 - 21:37 #5
Det er helt korrekt det der bliver skrevet, dog mangler en lille, men meget vigtig ting:
Du skal være logget på som administrator for at kunne overtage rettighederne på mappen. Først overtager administrator rettighederne, derpå giver han dem videre :)
Avatar billede tblaster Nybegynder
16. december 2003 - 21:41 #6
Whee ... så fik jeg adgang!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2003 - 21:44 #7
;)
Avatar billede kenp Novice
16. december 2003 - 21:53 #8
john ->den havde jeg lige glemt ;) vil du have lidt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2003 - 23:21 #9
Nej tak :)
Avatar billede 112-hvidovre Nybegynder
26. december 2006 - 01:23 #10
Det virke ikke hos mig der kan jeg ikke få den frem hvor jeg kan lave rattigheder om...
Hvad kan jeg gøre galt?  Får kun muligheder , deling , tilpas , og Generalt.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2006 - 10:58 #11
hvidover -> det erf fordi at du køre xp-home. der skal du gøre det i fejlsikret tilstand. (og nok nemmere du opretter et nyt spørgsmål frem for a tkøre i et som er 3 år gammelt)