Avatar billede barcanders Nybegynder
16. december 2003 - 21:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Explorer har medført en fejl i VX2.DLL

Når jeg forsøger at åbne IE får jeg flg. meddelelse:

Explorer har medført en fejl i VX2.DLL. Explorer lukkes.

Det samme er tilfældet, når jeg prøver at åbne stifinder, denne computer, søgefunktionen og kontrolpanelet. Jeg kan godt bruge Outlook Express og de andre Microsoftbaserede programmer.

Hvad er der galt??
Avatar billede fromsej Praktikant
16. december 2003 - 21:06 #1
Styresystem?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
16. december 2003 - 21:08 #2
1) Stifinder, denne computer, søgefunktionen og kontrolpanelet er da også Microsoft-baserede programmer..

2) Løsning: Mit råd er, at du geninstallerer Windows. Enten kan du foretage en formatering eller en normal geninstallation. Begge ting kræver, at du har en Windows installer-cd + serialkey.

Spørg, hvis du vil have mere hjælp..
Avatar billede barcanders Nybegynder
16. december 2003 - 21:14 #3
ad fromsej) Jeg har Windows ME
Avatar billede fromsej Praktikant
16. december 2003 - 21:21 #4
Hent IE her, og installer det igen.
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede hcma Novice
17. december 2003 - 13:17 #5
fromsej>>> læsefejl  ;o)    der er tale om Explorer og ikke IE
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2003 - 15:17 #6
Catbody>>Det gik nok for stærkt.*S*
Avatar billede hcma Novice
17. december 2003 - 16:58 #7
Fromsej>>> tænkte det nok. Er selv slem til det  (man læser et og ser det som noget andet)
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:54 #8
bare en lille kommentar til fremtidige brugere, der har samme fejl:

det er et ad-ware/spam-ware program i er kommet til at installere. - det tracker personers omgang på webben.

for at fix'e fejlen og returne tilbage til normal tilstand, kan man, i stedet for at geninstallere, hoppe ned i START>Kør>skriv "regedit".
gå op i Filer og vælg Eksporter og vælg HELE REGISTRERINGSDATABASEN.
gå op i Rediger, vælg Søg og skriv "vx2.dll" i feltet og tryk på enter.
ved det første resultat, skal du højreklikke på over-mappen, som værdi'en ligger under - den hedder et eller andet mærkeligt, fx "FLKDSukSAFDNU34njk324unh2ki34nkun" - og slette den.
genstart maskinen og så skulle du være kørende igen...

-hansen