Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 18:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

APG port!

Jeg har lige købt et nyt grafikkort (Radeon 9600XT), men jeg kan ikke sætte det i AGP porten, det passer ikke dertil. Jeg har en lidt gammel maskine er det sådan at AGP porte har ændret "udseende"??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 18:38 #1
nope.. APG porten er den samme dog findes APG Pro som er lidt længre..

hvilket bundkort har du?
Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 18:46 #2
hmm det lyder underligt. Jeg kan godt sætte graffikkortet i, men det er som om AGP stikket på kortet er vendt om så hvis jeg sætter det i så vender stikudgangen på grafikkortet ind i maskinen
Avatar billede darkside Nybegynder
16. december 2003 - 18:49 #3
Så vidt som jeg husker har det været et andet spm herinde omd et samme, det var så vidt jeg husker oxo et ATI grafikort, det kunne kun sidde i slottet hvir man vendte det om.

Skal se om jeg kan finde det
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 18:49 #4
hvilket bundkort har du?
hvis du ikke kender det så hent aida32
http://aida32.hu/aida-download.php?bit=32

hvilket mærke er dit grafikkort? sapphire?, Connect3d?
Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 18:52 #5
sapphire synes godt nok det er lidt underligt!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 18:52 #6
og hvilket bundkort har du?
Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 18:57 #7
Det er fra et firma der hedder DFI Corporation. Aida32 viser mig følgende sti som produktinformation på mit kort:

http://sj.dfi.com.tw/Product/xx_product_by_category_us.jsp?PAGE_TYPE=US&CATEGORY_TYPE=MB&ARCHIVED_FLAG=N&INDEX_TYPE=MB
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 18:59 #8
der må også stå et model nummer
Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 19:00 #9
Chipsettet er et VIA VT82C693 Apollo Pro Plus
og det helt præcise motherboar navn er:
DFI CA61/CB50-V3/CB60-V3/PA61/PB50-V3/PB61-V3
Avatar billede platapus Nybegynder
16. december 2003 - 19:26 #10
jeg har lige kigget på Asus P4P800 et bundkort jeg overvejer at investere i sammen med en ny computer, og der kan jeg se at AGP porten vender rigtigt! Det underlige er så at det graffikkort jeg bruger nu og mit gamle ELSA Gladiac Geforce3 Ti200 virkede med denne her AGP port!
Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 10:40 #11
Helt ærligt......
Det er meget enkelt.... på lidt ældre bundkort er AGP-slottet anderledes end idag..(tapper og hakker) Det skyldes at kortene dengang blev fodret med flere volt.
Radeon9600-serien er et AGP 3.0-kort og vil aldrig kunne komme i et ældre bundkort, hvis det kunne, ville det brænde af. Jeg vil anbafale et Radeon9000pro eller 9100 istedet, De understøtter også AGP 1.0 og 2.0 og Radeon9700 og 9800 gør også..(9800XT gør ikke) Så istedet vil jeg nok kigge efter et Radeon9800SE istedet..det koster ca. det samme. har ca. samme ydelse, men understøtter også de ældre AGP-standarder..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. december 2003 - 10:43 #12
hmmm... en APG port.... er det via den de lømler fra Antipirat Gruppen overvåger vores færden? ;)

(sorry... ku' ik' lade være) ;)
Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 10:51 #13
:-P.... Og det ahvde jeg ik opdaget...men ret skægt
Avatar billede platapus Nybegynder
24. marts 2004 - 15:14 #14
tak for hjælpen alle sammen