Avatar billede sy22 Nybegynder
16. december 2003 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

me reference (textfelt)

Hej Alle!

Jeg sidder med en me reference til et tekstfelt, der viser sig temmelig utilregnelig.

Jeg har oprette 10 tekstfelter med navnene "possiblecontact1", "possiblecontact2"...osv.
I min startMovie sættes indholdet af tekstfeltet, samt jeg opretter en liste "friendslist" til hvilken jeg ønsker at tilføje indholdet af tekstfelterne når der trykkes på dem.

Jeg har tilføjet følgende behaviorscript til mine tekstfelter:

global friendslist

on mouseup me

  if member(me.spriteNum).text <> "Added" then
    friendslist.add(member(me.spriteNum).text)
    put friendslist
    member(me.spriteNum).text = "Added"

  end if

end

Jeg kan sagtens tilføje til listen, men problemet er at når jeg trykker på tekstfelterne tilføjer det respektive tekstfelt de ovenstående tekstfelter(3 tilføjer 2, 4 tilføjer 3 osv.) tekstfelst, og sætter også den nye tekst på dette.

Takker for hjælpen, og ønsker alle god jul!
Avatar billede kanding Nybegynder
16. december 2003 - 12:46 #1
Fejlen ligger i at du finder et member udfra et spritenummer hvilket inet har at gøre med hvilken member der sidder på spriten.
Sådan her skal det se ud

on mouseup me
  txt = sprite(me.spriteNum).member.text
  if txt <> "Added" then
    friendslist.add(txt)
    put friendslist
    sprite(me.spriteNum).member.text = "Added"
  end if

end
Avatar billede sy22 Nybegynder
16. december 2003 - 13:16 #2
tusind tak til kanding!!

et svar med en forklaring der giver mig en forståelse af problemet...sådan skal det være!!!

/Frans