Avatar billede clausmo Nybegynder
16. december 2003 - 10:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printer på trådløst netværk

Hej,

Jeg har et trådløst netværk, hvor jeg gerne vil have koblet en printer til. Desværre har min printer ikke netkort, så ved I om man kan få "noget" at sætte mellem acces point og printer, så det fungerer?

eller har i kendskab til en (helst Canon) farveprinter til under 2000,- med netkort?

glædelig jul til alle

mvh
Claus
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2003 - 10:48 #1
Du kan få en trådløs printserver til din printer. Jeg finder lige et link.
Avatar billede cdc Novice
16. december 2003 - 10:51 #2
hvad med at smide en router på med printer indgang
Avatar billede clausmo Nybegynder
16. december 2003 - 10:52 #3
Der skal ikke være trådløsforbindelse mellem printer og accespoint.
Bare "noget kabel og noget der gør" at printeren kan sluttes direkte til accespoint.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2003 - 10:54 #4
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1664687897 er den billigste, men kører kun 1Mbit.

Denne er til USB og koster lidt mere: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94137 Den kan også køre "fastnet"

Hvilken wireless protokol kører du, og har printeren USB eller parallel port?
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 10:55 #5
Hej Claus.

Der findes universal, printer netkort. Dog anbefales det at den printer du har, understøtter net print, da det ellers kan drille dig. Disse er oftest en 1000 kr dyerer.

Du har jo også muligheden for at tage en gammel, eller eksisterende pc, og via den dele printeren over netværket. Dette vil være den billigste løsning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2003 - 10:55 #6
Hvis du ikke har nogle RJ45 eller andre typer indgange til dit access point, så er det jo kun en trådløs forbindelse der virker.

Men hvad sidder dit Access point til? - hvis routeren eller switchen den sidder til har flere ledige porte, kan en alm. printserver jo være løsningen.
Avatar billede clausmo Nybegynder
16. december 2003 - 11:12 #7
Min printer er en ret gammel sag, som nok også trænger til at blive skiftet ud, så den bedste løsning, tror jeg, er at købe en ny som er forberedt på netværk.

Ole Madsen kan du ikke lige poste noget, så får du nogle point.

Tak for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2003 - 11:37 #8
Joda.

En detalje er i øvrigt, at visse ældre blækprintere absolut ikke kan sættes på net - heller ikke med en almindelig printserver.
99% ældre laserprintere kan uden problemer sættes på en printserver, så er det sådan en du har, ville der ikke være problemer.

En nyere printer med netkort er jo ikke helt billig, men fås dog fra omkring kr. 2500,- og op.