Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 09:01 Der er 16 kommentarer

DVD Afspiller ikke ?

Jeg har et TOSHIBA SD-R-1102 Combo DVD drev, og det har til fornyligt virket fint, men er nu blevet meget selektiv med hvilke DVD'r det vil afspille. Alle mine DVD'r er Region 2 og DVD drevet er sat til region 2. Jeg har stadig 4 ændringer tilbage. DMA er slået til på drevet. Kan i fortælle mig hvad der er sket ?
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 10:32 #1
Vil den ikke afspille eller kan den ikke læse disken ? Er det i en bærbar drevet sidder ?
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 10:52 #2
Som jeg skriver - Den er selektiv, nogen DVD'r spiller den gerne og andre ikke. Drevet sidder i en stationær computer ;-)
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 10:58 #3
Har du med disse skiver, prøvet i andre Afspillere / drev ? Det kunne jo være disken, eller laseren i drevet der er beskidt, eller har en brist ?

Prøv evt. med en Hi-fi afspiller, da disse oftest er de bedste til at læse DVD film. Har været ude for ex. rune klan 3i1 ikke kunne afspilles på noget drev, men godt kunne i alm. afspilllere.

Har du prøvet at firmware opdatere dit DVD drev ?
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 11:03 #4
Alle mine film spiller fint i alle andre DVD drev ;-( Også i den alm. DVD afspiller. Jeg har powerDVD 4.0xp. Og firmwaren er opdateret ;-(
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 11:08 #5
Prøv evt en nyere powerdvd, eller kan du med held rense laseren i dit dvd drev med en vatpind og Sprit. Det har hjulpet mig før.
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 11:09 #6
Du kan evt teste om det er drevet eller powerDVD, ved at bruge ex DVD shrink, og se om du kan lave en Backup af din skive...
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 11:13 #7
Jeg skrev at det til for nyligt virkede fint med alle film ! Men det er NU blevet selektiv ! Jeg har ikke installeret eller fjernet noget så det kan ikke være derfor. Drevet er ikke 3 uger gammelt, så en rensning tror jeg ikke på ;-)Der må være sket et eller andet der har gjort mit drev selektivt.
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 11:16 #8
Det nytter ikke med DVD Shrink når man ikke kan se DVD indholdet. Power DVD skriver "Disken i drev E: er ikke korrekt formateret."
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 11:20 #9
Ja, okay, den havde jeg lige misforstået, prøv at sætte drevet over i en anden maskine, og prøv med den samme skive. Hvis den stadig fejler, tror jeg det har en brist...
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 11:22 #10
Det med drevet i en anden maskine er prøvet. Her virker det igen fint ;-(
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 11:28 #11
Ja, min løsning ville være at råbe af bill, og reintallere XP. Prøv evt, i enhedshåndteringen, at fjerne IDE controllere og DVD drevet. Prøv evt med DVD genie, og sæt den på kodefri, og se hvad der så sker ?
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 12:28 #12
Så er drevet gjort kodefri med DVD Genie ;-)
Men det vil stadig ikke afspille flere af mine DVD'r ;-(
Kan det være noget i registrerings databasen der gør det her ?
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 13:11 #13
Det kan også være registrerings databasen, der har en fejl, evt prøv at køre en system gendannelse, tilbage til en dag hvor det virkede.
Avatar billede lymekcvo Nybegynder
16. december 2003 - 14:44 #14
Er prøvet men jeg har ikke gendan filer så langt tilbage ;-(
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
16. december 2003 - 17:30 #15
Søg evt i reg databasen efter alt indeholdende Toshiba. det ka ik gå mere en hel gal!
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
28. september 2004 - 18:44 #16
Fik du det til at virke?
Mit dvd drev gør det samme nu :(
Jeg synes bare det er efter jeg har installeret service pack 2