Avatar billede agassi Nybegynder
16. december 2003 - 03:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

problemer efter formatering af bærbar

Da jeg havde en række problemer med min bærbar ved installation af en usv tvkort har jeg haft prøvet mig frem med at løse problemet med at deaktivere de forskellige compunenter i computeren (til sidst havde jeg deaktiveret næsten det hele). Efterfølgende aktiverede jeg det hele igen og derefter formaterede jeg hele computeren. Jeg installerede næsten alt det som jeg havde tidligere.

Nu har jeg bare den problem at jeg ikke har længere mulighed for at sætte computeren på standby (feltet standby er ikke helt så klar som de andre fleter).

Dernæst når jeg går til start og beder computeren om at lukke computeren, så tager den og lukker den for systemet og når det er sket, så får jeg beskeden at jeg kan slukke for computeren (hvilket jeg så kan gøre ved at trykke på tænd-kanppen)

Det sidste problem er at en af mine blæsere nu kører konstans hele tiden (og den kan høres rigtig godt). Før gik denne blæser kun i gang, en gang i mellem for en kort varighed.
Denne blæser kører nu også når jeg i start har bedt computeren om at slukke for computer og den så slukke for systemet, og jeg så på skræmen få beskeden om at jeg kan slukke for computeren. (altså problemet for oven). Ja denne blæser kører helt frem til det tidspunkt hvor jeg trykker for tænd knappen for at slukke på computeren.

Hvis jeg bl.a. går til kontrolpanel > ydelse og vedligholdelse > Strømstyring, der virker det hele anderledes end hvordan det var tidligere. Der er  bl.a. ikke længere nogle indstillinger for dvale eller standby. Før kunne der vælges mellem indstillinger for at kører på bateri og ved netstrøm. Hmmm faktisk kan jeg ikke se nogle indstillinger for batteri overhoved. Kan ikke se hvor meget bateri der er tilbage eller andet om bateri.

Computeren som der er tale om er en bærbar af mærked medion (md 5400). Operationssystemet er XP home edition. Det var også denne system der kørte på computeren tidligere.

Kan nogen hjælpe mig med disse problemer, da de er faktisk ret iriterende.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2003 - 04:52 #1
er det første gang at du selv installerer operativsys + alle øvrige programmer ?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. december 2003 - 05:38 #2
Jeg har tidligere solgt disse medion computer, da jeg stod i forretning for godt ½ år siden - de har en reetablerings mulighed... men om den lå på selve harddisken (altså inden du formaterede) eller om den ligger på en af de medfølgende cd'er kan jeg altså ikke huske!

Du har tre muligheder (for at få de indstillinger som du havde som standard)

1) Finde ud af det ved at læse i manualen der fulgte med til computeren hvordan du reetablere maskinen!

2)Ringe til den forhandler du har købt computeren hos, for at få vejledning. (hvis det er aldi eller nette som før også har solgt de medion computere, så er det ikke en løsning - de vil simpelthen ikke hjælpe, men henviser blot til en support linie)

3)Finde nummeret til den support linie og ringe til dem! Det skulle meget gerne fremgå af de papirer du fik med ved købet! - prøv evt. medions hjemmeside!

faktisk har jeg lige læst på deres hjemmeside http://www.medion.co.uk/, at der er tre muligheder for reetablering!

1)CD Media — which are often called “recovery CDs”. This is a CD or DVD clearly marked with the PC Manufacturer’s brand that can only be used on the PC you purchased. The media will be included as part of the materials you received at the time of purchase and will include all files necessary to restore the operating system on the PC.

2)Hard Drive-based Recovery System — Recovery files are placed on a separate partition of the hard drive that can be accessed if system recovery is needed. No CDs are needed and in most cases the PC can “heal” itself.

3) Media — the PC does not include a recovery solution. In the event of a recovery situation, please contact the PC Manufacturer.

Her er dem der yder support på det i danmark - de kan i hvert fald hjælpe dig:
Medion Service Center
Meterbuen 6 - 12, bygning 8
DK-2740 Skovlunde
Tlf. 4484 0542

Prøv det - for så blive din pc reetableret som den var da du købte den!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. december 2003 - 05:39 #3
Det Medion Service Center du ringer til hedder Compare Support!!
De kan i hvert fald hjælpe dig!
Avatar billede agassi Nybegynder
16. december 2003 - 18:14 #4
Jeg har tidligere flere gange formateret hardisken og reinstalleret alle programmer igen, uden nogen som helst problem.
Avatar billede agassi Nybegynder
17. december 2003 - 19:32 #5
Har taget og formateret hardisken igen, og det hjalp. Prøvede først med recorvery cd, men den gad ikke rigtig.

Men der er 100 point til esweb for at lede mig på rettevej
Avatar billede agassi Nybegynder
17. december 2003 - 19:34 #6
Jeg tror at fejlen var den at da jeg formaterede første gang der trykkede jeg på F7, når man bliver spurgt om man vil vælge F6
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
18. december 2003 - 01:12 #7
OK - Jeg må nok sige du er i julehumør... sikke en gave at få.. Jeg takker mange gange... :D