Avatar billede lcf1984 Nybegynder
15. december 2003 - 23:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brænde i flere lag

Halløjsa. Jeg har købt mig en dvd-brænder, og nu er jeg løbet ind i det problem at jeg vil brænde en dvd som er større end 4,7GB. Jeg har hørt at man kan brænde i flere lag, og derved få plads til en dvd på f.eks. 5GB på en 4,7GB. Hvordan kan jeg løse mit problem?
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:00 #1
Man skal have en speciel brænder for at man kan brænde i flere lag. Om man overhovedet kan købe dem, ved jeg ikke. Men der findes programmer, som kan løse dit problem.
Norbert.
Avatar billede lcf1984 Nybegynder
16. december 2003 - 00:02 #2
Mange tak for hjælpen, men kan du så også sige mig hvilke programmer?
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:04 #3
Der er jo kommet en ny lov om kopiering af DVD'er, så jeg har ikke lov til at svare på dit spørgsmål iflg. ekspertens regler. Men du kan jo søge i gamle spørgsmål her på sitet, så kan du sikkert finde et brugbart svar.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:07 #4
Der findes iøvrigt et godt site, som omhandler alt om DVD og SVCD, alt muligt. Prøv her:
www.dvdrhelp.com
Avatar billede lcf1984 Nybegynder
16. december 2003 - 00:15 #5
Mange tak, nu tror jeg at jeg har klaret den.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:16 #6
Fint - held og lykke.
Norbert :-)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
16. december 2003 - 00:17 #7
norbert, ocf1984's spørgsmål er IKKE omfattet af eksperten's regler:
"...jeg vil brænde en dvd som er større end 4,7GB...."
Det er der ikke noget galt i at spørge om, det KAN jo være han har brugt Norton Ghost, som splitter imagene op i 2GB bidder og hans backup af computeren fylder 3 filer, 2 stk. 2GB og 1 stk. 1GB.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
16. december 2003 - 00:18 #8
(han skriver "brænde" en DVD, ikke "kopiere" en DVD...)
Ja, semantik, what else... ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:20 #9
Det er lidt svært - ihvertfald for mig at svare, for de fleste programmer fjerner jo kopibeskyttelsen, og dem må man jo ikke svare direkte på. Så derfor på denne måde !?!
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:23 #10
Åh ja, selvfølgelig ggg - det var smart. Hvis det er dine egne optagelser, du skal brænde og din færdig film er for lang, så kan du bruge dvdshrink. Den ordner størrelsen automatisk, så den passer præcis til din skive.
http://www.hjelperdeg.net/software/film/dvdshrink/index.php