Avatar billede pjorte Nybegynder
15. december 2003 - 19:13 Der er 11 kommentarer

4 stk LPT porte, men det virker ikke!

Hej med jer

Jeg har en computer hvor vi har installeret 4 stk printer porte og de 3 virker fint, og jeg kan godt se den sidste i enhedshåndtering, men i min printer opsætning kan jeg ikke vælge den port, der vise kun LPT1,LPT2 og LPT3 nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?
Avatar billede pjorte Nybegynder
15. december 2003 - 19:27 #1
Det skal lige siges at den der ikke virke sidde som nr 2 på det ene kort!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2003 - 08:38 #2
Og du er sikker på den ikke er fysisk brændt af?
Avatar billede pjorte Nybegynder
17. december 2003 - 14:52 #3
Ja for det første er den helt ny, og jeg kan jo godt se den i enhedshåndtering, jeg kan bare ikke vælge den i printer opsætning!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2003 - 14:57 #4
Okay, jeg misforstod dig.

Hvilket operativsystem kører du med? Det kan jo godt være at der ikke kan adresseres IRQ og hardware adresser nok.
Avatar billede pjorte Nybegynder
17. december 2003 - 16:00 #5
Ja se der tro jeg du har fat i nogen, men der er det jeg helt blank med hensyn til de der IRQ adr.
Jeg køre XP Home på den og det er på en helt nu maskine fra Zitech
du kan se specifikationer på dette link
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=146142
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2003 - 16:08 #6
Nej, nu kan jeg se vi skal se på noget helt andet. Du har simpelthen kun 3 porte til rådighed i Win200/XP.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262032
er beskrivelsen for Windows 2000

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;323345
er beskrivelsen for Windows 2003 server

Desværre kan jeg ikke finde en der gælder for XP. Men prøv med vejledningen for Windows 2000 - den ser ud til at gælde for XP også.
Avatar billede pjorte Nybegynder
17. december 2003 - 17:23 #7
Hej Ole

jeg tro du har fat i den lange ende der og det skal jeg ha prøvet af, men jeg er desvære ikke ved maskinen igen før den 29 dec. så vi må lige vente lidt med at se om du har ret, også skal du nok få din point, hvis du har!
Så Gode jul så længe.........
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2003 - 08:23 #8
Jammen i lige måde, og held og lykke...
Avatar billede pjorte Nybegynder
21. december 2003 - 22:10 #9
Nå nu skal du høre, kom lidt før ned til den der maskine, men det hjalp ikke helt, det tilføjer godt nok den der port, så jeg kan vælge den i printer opstætning, men i enhedshåndtering kan jeg ikke konfigure den, der er der stadig kun op til port lpt3, íngen lpt4 som jeg kan vælge, og det er nødvendigt for at jeg kan skrive ud til den printer, ellers kan det ikke finde hinanden tro jeg!!!
Har du nogen bud på det?
jeg kan godt se Lpt4 i enhedshåndtering men ikke vælge at den skal bruge port lpt4! det jeg snakke om finder jeg ved at højre klikke på porten lpt4 så under porte kan man vælge fra lpt1-lpt3 ved mig der skulle jeg gerne kunne vælge lpt4!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. december 2003 - 09:48 #10
Lad os lige skille lidt ad.

Enhedshåndteringen - du kan se den fysiske parallelport, men kan ikke tildele den LPT4.

Tricket fra MS skulle netop føje LPT4 til listen over porte, man kan tildele den fysiske parallelport, så hvis ikke den er dukket op, er ændringen ikke trådt igennem.

Du har genstartet, efter du har ændret i registreringsdatabasen??
Avatar billede pjorte Nybegynder
18. marts 2004 - 16:08 #11
tid til at lukke!