Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 16:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd på pinnacle pctv rave

Hej jeg har købt et pinnacle pctv Rave kort, som jeg har sat i min maskine. Jeg får fint billede men ikke nogen lyd, jeg har hentet PinnaclePCTVUpdate550  men det hjalp ikke, jeg søger kanaler på PAL DK er det rigtigt. Jeg troede det var mit lydkort der var noget galt med og købte et Creative SoundBlaster Audigy2. Hmm det hjalp heller ikke
Nu må jeg indrømme jeg er billigt til salg, jeg har prøvet at køre lyden ind over line in kablet der fulgte med, og jeg har prøvet AUX men nej intet hjælper vil blive meget glad for hjælp 200 point til den der løser dette problem.
På forhånd tak Kent
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 18:31 #1
nej Pal dk er ikke rigtigt...
list lige mulighederne..jeg har lige skiftet så jegkan ike huske hvad den skal hedde

jeg har det samme kort..måske kan jeg hjælpe.????...allerførst så tryk på "fabriksinstillinger" på dit LYDKORT    (creative restore defaults hedder den hos mig) i menuen.
derefter er det den minijack udgang du bruger...den sidder ved siden af antennestikket...og der er kun den udgang på kortet ..ikkke...
og så bare line in på lydkortet...
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 18:39 #2
jeg har lige opgraderet softwaren...og i den hedder den bare PAL
(jeg har købt opgraderingen for at kunne optage i mpeg2)
du skal jo huske at stillle i tvkortsoftwaren under "audio"...således at tvkortet ved at den skal sende lyden videre ud af minijackstikket.....device SB Live Audio ((B800)  står tvkortet til ´hos mig...
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 18:40 #3
og line-in i TVplayback indput og Line-in i Sound recording level
Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 20:41 #4
Mulighederne er som følger NTSC, PAL, SECAM, Pal M, Pal N, PAL DK, PAL I, SECAM D, ja nu har jeg restoret mit lydkort, og jo det er den udgang på pctv kortet jeg bruger, og line in på lydkortet men det hjælper ikke

MVH Kent
Avatar billede darkside Nybegynder
15. december 2003 - 20:43 #5
Du har vel husket og unmute line in stikke ikke ?
Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 20:45 #6
Hovsa nu virker det, aligevel det var sørme dejligt, mange tak for hjælpen du har fortjent de point, hvordab giver jeg dem til dig og lukker spørgsmålet
Kent
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 20:45 #7
du skal bruge PAL og ingen andre
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 20:46 #8
du accepterer bare mit svar ...men det er alt for mange points ...tag de 160 selv..ved selv at svare og ..accepterer avanceret...
Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 20:47 #9
Hmm håber det virkede tak for det
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 20:47 #10
aaaar for sent.....hva så..
Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 20:48 #11
Nej det er okay jeg er glad for det virker nu har bøvlet med det i en uge
Vh Kent
Avatar billede tumben Novice
15. december 2003 - 20:50 #12
ok...men så takker jeg ydmygst...men jeg kan bare oprette et spørgsmål...til dig specifikt...så kan du få de 160 tilbage...så sig til...
Avatar billede kent_kannegaard Nybegynder
15. december 2003 - 20:52 #13
Nej det er okay, når jeg får samlet kræfter kan du jo hjælpe mig med et andet spørgsmål om tvout på mit GeForce FX 5200 MSI som heller ikke virker
Venlig hilsen kent