Avatar billede mirro Nybegynder
15. december 2003 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisere unsharp mask ?

Er det muligt, automatisk, når billederne flyttes over på computeren at lave en unsharp mask uden at skulle åbne psp ?

Evt. med et andet program ?

Forestiller mig, at man kune markere alle fillerne og så klikke på unsharp mask eller lignende ;)
Avatar billede kop Nybegynder
16. december 2003 - 10:02 #1
unsharpen mask er en ret krævende process. og kræver efter min mening en vurdering af det enkelte billed.for unsharpen mask kan gøre din billeder mere skade end gavn ved bare at unsharpe dem.så det vil jeg fraråde men nej jeg har aldrig hørt om et sådan program >>måske af samme årsag
Avatar billede kop Nybegynder
08. januar 2004 - 00:49 #2
har du fundet noget der dur eller hurr
Avatar billede kop Nybegynder
08. januar 2004 - 00:49 #3
ellers nap et svar
Avatar billede pixpax Nybegynder
10. maj 2004 - 15:40 #4
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre for det kræver noget software der snakker med dit kamera(da jeg går ud fra du snakker om at overføre digitale billeder)
Derimod kunne du, hvis du har PSP8 bruge et script til det - men du slipper så ikke for at åbne PSP :-)
Avatar billede mirro Nybegynder
19. maj 2004 - 10:57 #5
Hehe, tjah jeg mente godt nok noget i stil med det pixpax skriver - så nu må jeg hellere få taget mig sammen til at købe psp8 :)