Avatar billede nin.f Nybegynder
15. december 2003 - 13:38 Der er 23 kommentarer

N. internet security, hjemmesider har mistet næsten al indhold!

Har win 2000 pro. Har lige installeret Norton internet security 2004, engelsk. Efter installationen har hjemmesiderne ændret sig meget, f.eks. på tdconline webmail kan jeg efter jeg har lokket på kun se inholdet i en mail ikke knapperne med slet, vidersend osv. Også selvom jeg "lægger den ned". Har fosøgt at slå den fra på forskellig vis men det hjælper ikke.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. december 2003 - 14:18 #1
Lav lige en diskoprydning hvor du også sletter alle midlertidige filer. Prøv så at se om de dukker op.
Avatar billede nin.f Nybegynder
15. december 2003 - 15:50 #2
Jeg prøver. Kan først komme til den maskine igen iaften.
Avatar billede nin.f Nybegynder
15. december 2003 - 18:55 #3
Ingen forskel - og dog der er kommet en linie med næste side/ forrige side osv.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. december 2003 - 08:54 #4
Nu kender jeg ikke Norton overhovedet. Det plejer at være Aovergaard, men det er jo givetvis opsætningen af din nye security 2004 du skal kigge.
Avatar billede nin.f Nybegynder
16. december 2003 - 09:51 #5
Hvad mener du med Aovergaard?
Jeg har rodet rundt med den opsætning også fra deres hjemmeside, uden resultat!
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. december 2003 - 10:39 #6
Jeg mener at Aovergaard i rigtig mange tilfælde har kunnet løse problemer omkring Norton her på E.
Avatar billede nin.f Nybegynder
16. december 2003 - 13:02 #7
Hvordan får jeg kontakt til Aovergaard, når vedkommende ikke allerede har svaret?
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. december 2003 - 13:06 #8
Jeg har kontakt til Aovergaard som underviser (IT) lige iøjeblikket men som nok skal melde sig.
Avatar billede nin.f Nybegynder
16. december 2003 - 13:18 #9
Tak for hjælpen.
Jeg afventer.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. december 2003 - 03:10 #10
hej nin.f Perhaps har kaldt på mig, men jeg har haft en lang dag i dag, og er kommet sent til computeren. Har først for en time siden set det kald.

Gå til din firewall
Db klik på Personal Firewall
Klik på custom level

Herinde skal vi lege lidt.
Under Java Applet Security skal du vælge ny level, klik på pilen ned, og vælg en level som er mindre agresiv.

Fortæl mig hvordan alle dine indstillinger herinde ser ud, også om de steder hvor der er eller ikke er sat flueben ved. Der er evt. mere som skal rettes til. Måske kommer jeg først på igen efter kl. 22 idag, da jeg atter har undervisning. Prøver at se om jeg kan få tid til at kigge ind i løbet af dagen.
Avatar billede nin.f Nybegynder
17. december 2003 - 15:13 #11
Nu er det jo 2004 modelen!
Db. Klik /configure leder (af personal firewall) til 5 faneblade.
Den første mappe ”firewall”
1.    Flueben i: Turn on personal firewall
2.    Choose security level for “IP”
3.    Move slider to set the firewall: Medium (recommended)
Efter din anbefaling sat til ”low”
2 knapper under det: Custom level, og default level.
Efter din anbefaling sat til ”low”

Anden mappe Programs.
Settings for : Office (active)
Flueben I Turn on Program Control
Under der er Manual program kontrol. Hvis du vil have det hele skriver jeg det senere.

Tredje mappe.
Settings for: Office (active).
I den nedre del er Trusted Zone computers. Der er network adress på en pc som det skal være.

Fjerde mappe: Locations
Flueben i Turn on Network Detector
Under det en kasse med Default, Home, Office (active).

Femte faneblad / mappe.
2 knapper General og Trojan horse.
General
General: Settings for: Office (active). Description – flueben I alle følgende kasser/ linier
Default inbound ICMP - permit
Default outbound ICMP- permit
Default inbound DNS- permit
Default inbound netbios name - block
Default inbound netbios - block
Default outbound netbios- permit
Default inbound Loopback- permit
Block access tosecure sites- block
Default block inbound and outbound ICMP – block
Block windows file sharing – block
Default inbound bootp – permit
Default Microsoft Windows 2000 SMB – block
Befault block EPMAP – block
UPNP port 5000 block rule – block
UPNP port 1900 block rule – block
Default digital signature verification – permit

Trojan horse
Flueben I alle – alle block

Jeg uddyber gerne dem du ønsker.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. december 2003 - 23:11 #12
Hvordan har den reageret på de to ændringer. Hvis den ikke har reageret, så sætter vi dem tilbage igen.

Jeg har selv 2002, men har hentet manualen til 2004, og vil prøve at følge dig gennem de indstillinger.
Avatar billede nin.f Nybegynder
18. december 2003 - 13:34 #13
Jeg kan ikke se der står noget om Java Applet Security!!!
Har forsødt at flytte skyderen til laveste stilling - ingen forskel.
Hvor kan jeg få manualen?
Venligst nin.f
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. december 2003 - 17:08 #14
Avatar billede nin.f Nybegynder
18. december 2003 - 19:06 #15
Jeg er ikke nogen ørn til dette, så hvis muligt vil jeg gerne fortsætte vores kummikation.
Men jeg kan stadig ikke finde noget om Java Applet Security.
Venligst nin.f
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. december 2003 - 22:28 #16
Se lige på side 61
Avatar billede nin.f Nybegynder
19. december 2003 - 13:03 #17
ØØØØØØØØ er det nis2004_user_guide.pdf du mener med antispam filter til email på side 61?  Det var den mest relevante jeg kunne se på deres tidler at bedømme. nin.f
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. december 2003 - 13:12 #18
Det kan jeg da godt forstå, jeg havde kigget i manualen for firewall. I Internet Security start med at kigge på side 280 og så fremad.
Avatar billede nin.f Nybegynder
19. december 2003 - 15:33 #19
Hvad er navnet på den?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. december 2003 - 16:38 #20
den jeg så kigger på nu, og som jeg har henvist til hedde npf2004 user guide
Avatar billede nin.f Nybegynder
22. december 2003 - 17:26 #21
Jeg kan finde en npf40, en nis2004 usergide, men ikke en npf2004 user guide på ovennævnte side. Ingen af dem har mere ende 118 og 230 sider. Eller er jeg helt galt på den?
Avatar billede tbird Nybegynder
03. marts 2004 - 12:59 #22
Jeg havde samme problem og kører også med NIS2004 (Norton Internet Security). Jeg erfarede at TDC-online mail virkede og blev vist ordentligt efter, at jeg slog "Ad blocking" OFF... Jeg rørte ikke ved andet - mærkeligt nok at dette hjalp!

Prøv det hvis ikke du har fået det til at virke, nu er det jo et par måneder siden ;o)
Avatar billede nin.f Nybegynder
03. marts 2004 - 16:18 #23
Ja der er gået noget tid.
Jeg har prøvet men desværre kan ikke få det til at virke. Selvom jeg slår Norton Internet security helt fra hjælper det ikke.

Jeg er lidt ked af at jeg ikke kunne forstå eller kom skævt på aovergaard - det virkede til at hun ellers havde styr på det!!