Avatar billede ahlforn Nybegynder
15. december 2003 - 11:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9700 Pro + SONY G420 = inteferrens?

Hej,

Jeg købte for et par år siden vidunder skærmen. En SONY G420 19". Enormt skarpt billede og fantastiske farver.

Jeg havde et GeForce3 kort, og der var ingen problemer. Så købte jeg et Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate kort. Flot og hurtig grafik. MEN.

Men nu opstår der en form for inteferrens, som så vidt jeg har kunne finde ud af, opstår imellem skærmkortets frekvens og skærmens frekvens.

Inteferrensen løber nedefra og op. Omfanget af inteferrens er varierende. Jeg har prøvet at skifte frekvens i Windows, imellem 85 Hz og 100 Hz (skærmens maksimum er 120 Hz). Jeg har installeret de nyeste drivere osv osv osv.

??? Hvad gør jeg ???
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 12:05 #1
Prøv med en ældre driver. Har en ven der havde samme problem men løste det med en ældre driver!
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 12:07 #2
Hmm er din pc clocket?
Avatar billede ahlforn Nybegynder
15. december 2003 - 13:11 #3
Jeg vil lige prøve med en ældre driver...men jeg skal langt tilbage for at finde jeg ikke har prøvet.

Og uden at vide det med sikkerhed, kan jeg ikke på nogen måde se hvordan CPUens clockfrekvens kan have med inteferrens på skærmen at gøre. Men den er ikke overclocket :)
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 13:20 #4
En af mine venner fik dette problem da han OC kortet.

Hvor gammelt er kortet?
Avatar billede ahlforn Nybegynder
15. december 2003 - 14:08 #5
Ahh du mente om jeg havde overclocket grafikkortet. Nej det er ikke overclocket og det er ikke mere end 8 måneder gammelt.
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 14:12 #6
http://logicforum.dk/default.asp?VisThread=9940&strSoeg=

hmm måske er det lydkortet det laver interferens
Avatar billede sas_dk Nybegynder
15. december 2003 - 20:43 #7
VILD skærm!!!!! men jeg vil gi ird ret.....
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 20:45 #8
ret i hvad???
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 08:19 #9
Skal man smide et svar her hvis mine links hjalp?? Ellers afviser du bare
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. december 2003 - 09:34 #10
Nej jeg afviser da ikke. Du har været til stor hjælp. Mit problem er ikke løst, men ved hjælp af nogle af dine links kan det måske være at jeg finder ud af noget!
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. december 2003 - 09:35 #11
Nej jeg afviser da ikke. Du har været til stor hjælp. Mit problem er ikke løst, men ved hjælp af nogle af dine links kan det måske være at jeg finder ud af noget!