Avatar billede mehoo Nybegynder
14. december 2003 - 20:46 Der er 7 kommentarer

del internet mellem 2 computere

jeg har en tdc 512/128 wan-minniport(pppoe)forbindelse.

jeg har idag erhvervet mig en d-link ethernet broadband router, og nu tænkte jeg så.. ahhh. to på internet, men sådan skulle det ikke være.

når jeg sætter internet og netstik i routeren, sker der ikke en skid, den står bare stille ved "ringer op".

jeg skal også ringe op til forbindelsen, er det noget man kan slippe for. jeg er villig til at give 200 for en løsning der kan ordne problemet.

alså, jeg ville gerne komme til den løsning at jeg slipper for at ringe op, og at der er to der kan være på internet samtidigt.
Avatar billede kenp Novice
14. december 2003 - 20:49 #1
du ksal ind i konfigurationen af din router, og der inden kan du sætte dne til at køre ppoe og der taster du så dine oplysninger ind.
men du har vel kigget i din manual som fuldte med og så bare tag wizard setup så kommer du forbi også skal lave det.
Avatar billede mehoo Nybegynder
14. december 2003 - 21:10 #2
har prøvet det, og det virker ikke.
Avatar billede mehoo Nybegynder
14. december 2003 - 22:06 #3
har lige prøvet igen, men det virker stadigt ikke. der vel ikek nogle der har en d-link router som kan hjælpe
Avatar billede lars2531 Nybegynder
18. december 2003 - 14:51 #4
Hej jeg har den samme internet løsning som dig

Du skal ikke ringe op når du bruger en router, du skal sætte din internet opstilling til at logge på internettet via netværk der altid er på.
Du skal vælge der en fast ip adr f.eks. 192.168.0.20
DNS skal stå til 255.255.255.0 to gange
åbn internet exploren og skriv 192.168.0.1 der er routerens ip
brugernavn er der ikke noget af, men password er standard = admin
under router instillinger skriver du dine konto oplysninger ind, også skulle du være kørende. også med flere på linien.

En hel anden ting kunne være, at du i dit abbonement kun har adgang med en ip adr og ikke to eller flere
Avatar billede mehoo Nybegynder
18. december 2003 - 15:33 #5
jeg kan kun sætte dns til 223, er det lige så godt som 255. jg har en wizrad jeg kan køre, men selv når jeg har gjort dette, virker det ikke. skal ejg sætte ip på begge maskiner fx192.168.0.20  og 192.168.0.21 på den anden
Avatar billede mehoo Nybegynder
18. december 2003 - 15:59 #6
har lige prøvet, men det virker stadigt ikke. jeg er ikke sikker på om jeg kan gå to på nettet. men jeg har en cd fra tdc hvor der står at jeg kankomme flere på nettet samtidigt
Avatar billede lars2531 Nybegynder
18. december 2003 - 19:50 #7
Ip adr ska lvære forskellig på de to computere.
Jeg ved ikke lige hvorfor du kun kan sætte dns til 223, men prøv så at skriv 223.223.223.0

desværre ved jeg ikke mere end det