Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
14. december 2003 - 17:32 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Aldi dvd??

Hej!

Jeg har set at aldi har en medion dvd på tilbud i næste uge (d. 17 dec.) jeg vil bare lige høre om der er nogen der evt. ved om den har 5.1 udgang, så jeg kan forbinde mit dantax surroundsæt uden hjælp fra en surroundreciever??
De (aldi) skriver godt nok på deres hjemmeside, at den hedder 5.1 player.. eller sådan noget...
Den er jo egentlig billig nok!!

MVH

Kasper
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
14. december 2003 - 18:43 #1
Kort og godt - det har den.
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2003 - 01:03 #2
novice-so-far >> men hvad har den i det hele taget? hvad mærke er det, og hvad kan den klare af formater (xvid) - og kan den opdateres?
Avatar billede connie Nybegynder
15. december 2003 - 01:09 #3
keysersoze> specifikationer er her: http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF03.HTM
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 01:13 #4
Og så er det en Medion
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 01:17 #5
Men den har tilsyneladende ikke indbygget dekoder med 5 udgange, så du kan IKKE sætte dine surroundhøjttalere til, uden at du har en forstærker. Den har digitale output, optisk og coax, men ikke 5.1 analoge udgange.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. december 2003 - 09:06 #6
Jeg holder med nobert. Der står ikke noget om indbygget Sorround dekoder.
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2003 - 09:26 #7
connie >> ja ja - den har jeg set. Men på den liste står der ikke noget om xvid (måske fordi den ikke understøtter divx - måske fordi mange folk kører divx og xvid under et) - der står ikke noget om hvorvidt den kan opgraderes.

Nobert >> hvorfra har du at det er en Medion? ikke fordi jeg hverken kan betvivle det det eller understøtte det, men flere steder nævnes også at det er en Tevion DVD3000?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 09:32 #8
Jeg var nede og hente Aldis reklame i en af Aldi-butikkerne, og der kan man tydeligt se, at det er en Medion, men desværre kan jeg ikke se modelnummeret. En anden ting, jeg har også i sidste uge ledt efter denne DVD, og derfor fandt jeg ud af, at Tevion og Medion faktisk bliver lavet samme sted, så de er vel i bund og grund det samme, lige som i gamle dage da Philips og Dux var det samme.
Norbert.
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2003 - 09:45 #9
Medion laver rigtig nok flere ting en bare Medion - så det lyder fint nok :)

Har også været inde på deres side, men der kan jeg ikke finde en eneste med divx - så det er lidt svært at se hvad den ellers kan klare af ting og sager :o/
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 10:31 #10
Jeg fandt en tysk Aldi side. Her kan man se, hvad vi (måske) har i vente i nærmeste fremtid :-)
http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
Norbert. :-)
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
15. december 2003 - 13:54 #11
Hvor kan man så købe sådan en forstærker til billige penge?? evt. noget bilka noget...?

Kasper
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 15:13 #12
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
15. december 2003 - 20:42 #13
jah oki.. fås sådan noget ikke lidt billigere??
Synes godt nok det er mange penge..
Så bilka engang havde en til 800 kr, men om den er noget værd, ved jeg selvfølgelig ikke...
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 20:46 #14
Så tror jeg nok, du skal være heldig. Har selv storebroderen til den omtalte, den gav jeg næsten 4000 kr. for, og den er rigtig god.
Men som sagt, du skal kigge efter, om der er dolby digitaldekoder og digitale indgange på den. Ellers kan det være ligemeget. Men jeg kan da godt kigge ...
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 20:48 #15
Men ellers må du jo kigge efter en DVD-afspiller, der har indbygget dekoder i, så du analogt kan sætte dine højttalere til, og det bliver sikkert lige så dyrt - og så er det ikke sikkert at den kan afspille divx.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 20:49 #16
Men selvfølgelig - nu kan vi se på onsdag, om der er dekoder i, så du måske alligevel får løst dit problem :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. december 2003 - 21:15 #17
Jeg har ledt efter en 5.1 surround receiver, som evt. var billigere end den, jeg henviste til dig, men det er ikke lykkedes. Måske kan andre???
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2003 - 00:13 #18
norbert >> er du på icq eller msn?
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2003 - 00:15 #19
Nej, enknudsen@hotmail.com
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2003 - 19:26 #20
nå - det bliver spændende at se hvordan og hvorledes. Jeg satser i hvert fald på at stå nede i ALDI i morgen tidlig og se hvad dyret kan.... eller måske ikke kan?
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2003 - 10:54 #21
Øv - jeg kom for sent  (kl. 9.01) :-(
Norbert.
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2003 - 11:02 #22
samme her - samme tid...
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
17. december 2003 - 12:26 #23
Nåede det heldigvis selv, men der var også kun to tilbage!! og der var kl. også 1 minut over 9..
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2003 - 12:28 #24
Heldige asen ggg
Er der dekoder i? Kan du sætte dine surround-højttalere til? Det var jo ligesom det, dit spørgsmål gik ud på, så det er jo interessant at vide, om du har fået det, du vil have!
Norbert. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2003 - 12:42 #25
og hvad med xvid og undertekster? ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2003 - 12:43 #26
og modelnummer? Kan den opdateres? osv. osv.
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2003 - 12:53 #27
det sjove ved det hele var at det var sådan nogle gamle nisser der købte dem alle sammen. Skulle de have en billig afspiller kunne de jo få den billigere andre steder - og jeg tvivler på at de ander hvad divx er så de benytter de næppe :)
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2003 - 12:56 #28
Det var lige det, jeg også tænkte, da jeg stod som nr. 6 i køen og forretningen kun havde 5 ialt. Surt!!
Norbert
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
17. december 2003 - 15:58 #29
Den havde analog 5.1 udgang!!!!!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2003 - 16:08 #30
Dvs. så at du kan sætte højttalerne til ??? Vi er SLET ikke misundelig på dig. Måske MisUNDERlig. Men det er noget andet. gggg
Tillykke !!!! :-)))
Norbert
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2003 - 16:14 #31
men hvad med xvid, mulighed for opdatering samt undertekster - står der noget om det nogle steder???
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
17. december 2003 - 16:41 #32
Jeg har lige skimmet manualen igennem, men der står ikke noget om nogen af tingene, nogen steder...
Men ja! jeg kan godt bruge mine højtalere..!
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2003 - 16:14 #33
Tak for diskussionen - det var da hyggeligt :-)
Husk at lukke spørgsmålet.
Ha' en go' jul
Norbert :-)
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
20. december 2003 - 17:24 #34
Jo selv tak! og god jul!..