Avatar billede winkler Nybegynder
14. december 2003 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Maxtor Maxline 2 300 GB Hdd

Hej!

Jeg har købt sådan en dejlig harddisk fra maxtor.
jeg har bare lige et lille problem:
I Windows Xp pro kan jeg kun finde 127 (af 300)
jeg har prøvet med Computeradministration i kontrolpanel, hvilket plejer at hjælpe men ikke denne gang.
Håber meget der er en der kan hjælpe mig

/Winkler
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. december 2003 - 17:10 #1
du skal installere SP1 så kan xp se det hele.
gå ind på windows update
Avatar billede winkler Nybegynder
14. december 2003 - 17:30 #2
Det hjalp desværre ikke på mit problem =(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. december 2003 - 17:48 #3
så er jeg blank...
Avatar billede levithan Nybegynder
14. december 2003 - 19:51 #4
Har du sat jumperne på harddisken korrekt? og hvad type harddiske er det?  ide, sata?

ellers kunne det være at din bundkort/bios ikke understøttede så stor en harddisk, lige som med ram i ramslots hvor man kun kan læse ½delen af den hvis blokken er for stor
Avatar billede bleze Nybegynder
14. december 2003 - 21:39 #5
din harddisk controller understøtter ikke 48 bit LBA, jeg tror ikke det kan ændres med drivere eller firmware... du må nok blive nødt til at købe en ny IDE controller feks en Promise ATA133
Avatar billede winkler Nybegynder
15. december 2003 - 08:51 #6
Jeg har fået hjælp af en kammerat.
Jeg skulle lægge service pack 1 ind + big drive enabler fra maxtors hjemme side. efter det var der ingen problemer =)

/winkler
Avatar billede kappel Nybegynder
16. december 2003 - 18:29 #7
bare nygerrig - skal have købt en ekstra harddisk, vil bare høre dine erfaringer disken?

/kappel