Avatar billede kkc Nybegynder
14. december 2003 - 09:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

mistet kalender object

Jeg har i en booking database integreret ms kalender object ved hjælp af active x - det virker fint på min PC'er. Når jeg åbner databasen på min firma PC er der et hvidt felt hvor kalenderen skulle have stået. Når jeg i designvisning søger efter active x objektet søger efter kalender objektet er det (naturligvis) ikke til stede.

Mit spørgsmål: hvordan kan jeg sikre mig at evt. active x objekter bliver eksporteret / integreret sammen med min access applikation, såframt den kan åbnes på en anden PC'er.

På forhånd tak for jeres svar
Avatar billede mugs Novice
14. december 2003 - 09:24 #1
Ved at sikre, at alle Active X Objekter er indlæst på den PC, hvor fra databasen åbnes. Der er simpelthen forskel på installationen.
Avatar billede kkc Nybegynder
14. december 2003 - 09:31 #2
Undskyld mugs - men jeg forstår ikke rigtig.

Såfremt det var et active x object af mere speciel art - hvordan kan jeg sikre mig at andre også vil kunne afvikle det - hvordan lokaliserer jeg active x og hvad skal der til vedr. installation
Avatar billede larsjordan Nybegynder
14. december 2003 - 09:44 #3
Hvis du laver noget med et ActiveX object (eksempelvis Kalender Objectet), skal dette object eksistere på alle de PC'er der anvender din base. ActiveX objeckter ligger i DLL eller OCX filer. Kalender Objecket ligger i filen mscal.ocx (den ligger i dit windows\system32 bibliotek). Denne fil skal eksistere og være registreret (i samme version) på de PC'er som skal bruge basen.

Dette gøres ved at kopiere filen ind i c:\windows\system32 og derefter køre følgende kommando fra DOS

C:\windows\system32\regsvr32.exe C:\windows\system32\mscal.ocx

På NT og Win2000 er kommandoen

C:\winnt\system32\regsvr32.exe C:\winnt\system32\mscal.ocx
Avatar billede mugs Novice
14. december 2003 - 09:47 #4
Overlader dette til larsjordan, og kører på arbejde i stedet.
Avatar billede kkc Nybegynder
14. december 2003 - 10:00 #5
Tak for jeres svar - it's time to work ;-)