Avatar billede herpezp Nybegynder
14. december 2003 - 01:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dual DDR Ram: 2x512MB = hvor mange effektive MB ram?

Nu har jeg kigget lidt rundt omkring, men jeg har ikke kunnet finde noget entydigt svar. Jeg har fundet flere forskellige svar her på eksperten :/

Jeg vil gerne vide: Hvis man køber fx 2x512MB og kører dem som dual-ram, har man så 512 MB eller 1024 MB?

Eventuelt kunne jeg også godt tænkte mig at vide om det SKAL være et "dual kit" man køber for at man kan køre dual, eller disse bare er særligt godt egnede til det.

Hvis nogen ved hvor meget dual-ram gør for ydelsen (på en Pentium 4 med FSB800MHz) ville jeg også være interesseret i at høre om det :)

Jeg er dog mest interesseret i at kende svaret på det første spørgsmål :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2003 - 01:26 #1
dual 2*512 => 1024Mb Ram (da 1Gb kit's sælge med 2*512)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2003 - 01:28 #2
Avatar billede herpezp Nybegynder
14. december 2003 - 01:37 #3
ok, det her forvirrer mig bare lidt:
http://www.eksperten.dk/spm/346734

Jeg synes også det er lidt underligt hvis man kan få den dobbelte båndbredde men stadig udnytte begge blokke, men det kan selvfølgelig godt være de har fundet en smart måde at gøre det på... :-?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2003 - 01:43 #4
1) DDR => Double Data Rate SDRAM så der ganger du med 2 (eks 200Mhx => 400Mhz)
når du så kører dual burde du kunne får endnu mere ved at de køre dual

jeg kører ikke med DDR eller dual, så mere skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.. andet end at 2*512 sælges som 1Gb dual ;o)
Avatar billede herpezp Nybegynder
14. december 2003 - 02:05 #5
OK, tak for hjælpen. Men det ville nu være rart hvis der var en der sad med dual-ram installeret. Så burde vedkommende da i hvert fald vide det... :-?
Ville bare være surt at gå ud og købe noget, der så ikke er det man regnede med :/
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2003 - 02:21 #6
Ex:
2x512mb pc3200 (400mhz) 3.2gb/s kørende i dual giver:
1gb "fri" ram, stadig 400mhz, 6.4gb/s og derved en bedre ydelse.
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2003 - 02:33 #7
Avatar billede herpezp Nybegynder
14. december 2003 - 13:09 #8
OK, tak for hjælpen. Smid et svar hvis I vil have nogle points ;)
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
14. december 2003 - 13:12 #9
Jeg kører med 2*512 ram og det kører fint
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2003 - 13:15 #10
herpezp -> Hvis du kunne bruge mit til noget, har du her et svar :-)

jesper_bn -> Det var vist ikke det han spurgte om :-)
Avatar billede herpezp Nybegynder
14. december 2003 - 13:22 #11
Jeg venter lige og ser om rkhdk også smider et svar, han fortjener også lidt point, da han trods alt kom med det rigtige svar (selvom han ikke overbeviste mig helt) :o)