Avatar billede larsemil Nybegynder
14. december 2003 - 00:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Menu under hinanden

Hejsa

Jeg er ved at lave en hjemmeside om James Bond.
Gå ind på www.jamesbond007.dk .
Tag dig ikke af at den SLET ikke er færdig endnu. Det er menuen jeg gerne vil have lidt hjælp til.
Tryk på "filmene" og derefter "1-5".
Jeg gerne vil have at de titler som er lange, f. eks "From Russia With Love" bliver pænere ved at "From" og "Love" står lige under hinanden.
På samme måde skal "The" og "Daylights" stå under hinanden i menuen "11 - 15"

Nogen der kan klare det?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. december 2003 - 00:34 #1
Din meny http://www.jamesbond007.dk/3level.htm er lavet med HTML og Javascript.
Det er noget helt andet end programmeringssproget Java.

Jeg vil anbefale du lægger et svar selv og accepterer det og så opretter spørgsmålet i en kategori hvor der er større chance for at få svar på hvordan din menu kan forbedres.
som fx: http://www.eksperten.dk/kat/8/

mvh JakobA
Avatar billede unsigned Nybegynder
14. december 2003 - 00:36 #2
Hvis du sætter denne kode ind:
så opfatter browseren det som et ekstra blanktegn. På den måde kan du skyde "Love" ind på siden.
Avatar billede larsemil Nybegynder
14. december 2003 - 00:45 #3
Super godt Bjarne s, takker.
Lige et tillægsspørgsmål. Når man kører musen over linket "From Russia With Love" så er der understregning hen over det mellemrum som jeg har lavet med den kode. Kan jeg gøre det den understregning under mellemrummet forsvinder?
Avatar billede larsemil Nybegynder
14. december 2003 - 01:01 #4
Bjarne s, du får selvfølgelig point, men hvis det med mellemrummene kan lade sig gøre, må du meget gerne skrive det.
Takker
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. december 2003 - 01:04 #5
bjarne_l_s > lad venligst være med at besvare andet end java spm i java katagorien.
Avatar billede unsigned Nybegynder
14. december 2003 - 04:07 #6
-> larsemil Tilsyneladnede må man ikke besvare spørgsmål, hvis de ikke er oprettet i den rigtige kategori. Mit bedste svar er at oprette et spørgsmål under kategorien HTML.

-> loadet Hvor er det lige det står, at man død og pine skal holde sig til kategorierne?
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. december 2003 - 15:15 #7
bjarne_l_s >
ingen steder, det er en opfordring. Der er flere grunde til jeg ikke syntes du skal besvare dem.
1. Folk der ikke får besked på at oprette i en anden katagori kommer igen og igen og det er både en ulempe for dem selv og os andre... får de så ovenikøbet svar så kan de jo være ligeglade.
2. folk der abonerer på katagorien java er nødvendigvis ikke interreserede i at læse om javascript og html..
3. eksperten er bygget op på et pointsystem, og det vil ikke være korrekt at du f.eks. var på toplisten i java katagorien for at besvare html spm...

og så havde jakoba brugt sin tid på at forklare det for brugeren og henvise til den rette katagori.