Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

459 pixels i bredden, hvordan?

Hejsa

Jeg er ved at lave om på min hjemmeside. I den forbindelse skal jeg lave nogle html sider som er 459 pixels i bredden. Der skal bare være noget tekst og nogle billeder, så derfor havde jeg tænkt mig at bruge Frontpage.
Men hvordan indstiller jeg Frontpage til at lave en side der er 459 pixels i bredden?
For hvis jeg bare laver en normal side, så er den jo alt for bred når jeg så sætter html siden ind i min hjemmeside

Takker
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:28 #1
smid det hele ind i en tabel... med width="459"
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:29 #2
<table width="459" border="0">
  <tr>
    <td>
            DIN KODE HER
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede hcma Novice
13. december 2003 - 21:30 #3
lav en tabel med een celle der fylder 100%. Indsæt så en ny tabel som er centreret i den første, og sæt bredden til 469 pixels
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:33 #4
ok
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:34 #5
Tak til Jer begge. Det var nogle nemt tjente point, hva´ jokkejensen
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:35 #6
sig til hvis det skal uddybes... forresten kan jeg regne ud du benytter frames, og en anbefaling til dette kunne være at undgå det i stor stil... men skal siden ikke benyttes kommerciel men blot som en lille hoppy er frames ok !
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:36 #7
Det er blot til en hobby side!
www.larsemil.dk
Avatar billede hcma Novice
13. december 2003 - 21:39 #8
larsemil>>> hvis du vil have din "459 pixel-side" til at være centreret i browseren, er metoden med en tabel-celle inden i en tabel-celle det nemmeste.
Du sætter så bare dine kanter/borders til den tykkelse du vil have.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:41 #9
hvorfor 2 tabeller for at centrere en ????

Desuden er det ikke hans problem.. som han selv siger, skal der en side ind i en anden, oversætter man det til lidt fagsprog, benytter han frames... og han har fået det problem at de sider han laver til hans main target er blevet for store...
Avatar billede hcma Novice
13. december 2003 - 21:41 #10
jokkejensen>>  jeg tror du skal lægge et svar, så larsemil kan tildele dig points.

larsemil>>> ingen points til mig
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:43 #11
jokkejensen: De sider der er på siden nu er fra en gammel hjemmeside. Så de skal bare laves lidt om for at passe ind i den nye. Jeps, et svar fra jokkejensen vil være fint, så du kan få point.
Tak for hjælpen
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:45 #12
ok.. men holder lige øje med om du får det til at virke..
Avatar billede hcma Novice
13. december 2003 - 21:45 #13
jokkejensen>>> er klar over det. Jeg holder mig bare selv væk fra frames, da jeg ikke kan lide dem o.s.v. o.s.v.
:o)
hc
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:45 #14
ellers skriv igen
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:47 #15
Jeps
Tak
Avatar billede hcma Novice
13. december 2003 - 21:49 #16
larsemil>>> dit  IMG src="logo.jpg"  kan ikke ses hos mig (IE6.x)= rødt kryds
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:51 #17
det ved jeg. Jeg har fjernet det, da jeg skal have en til at lave et nyt logo/banner. Opretter nok en tråd om det her på eksperten om lidt.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:55 #18
hvad skal det være ?
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 21:57 #19
Jeg har et billede af noget tekst fra et gammelt banner. Det skal måske være som det, men jeg laver en tråd om det lige om lidt. skal lige uploade det billede, så I kan se en af de muligheder jeg syntes vil være pæn på siden
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. december 2003 - 21:59 #20
ok
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. december 2003 - 22:14 #21