Avatar billede bylledk Nybegynder
13. december 2003 - 20:39 Der er 9 kommentarer

D-604 problem

Jeg har D-Link d-604 router, som jeg bruger til at dele en 512 dsl forbindelse.

Men nogen gange finder den ikke åbne sider i explorer, når den anden computer kører.

Men kan sagtens logge på Msn.

Er der nogen der kan hjælpe.....
Avatar billede nmh Nybegynder
13. december 2003 - 20:59 #1
Har du sat routeren op til at være DHCP-server på din egen side (LAN-siden), og dine computere til at modtage IP-adresse m.m. automatisk?
Avatar billede bylledk Nybegynder
18. december 2003 - 12:54 #2
Aner det ikke, så hvis det er ik er noget den gør automatisk, så har jeg ikke...
Avatar billede oesten Nybegynder
18. december 2003 - 13:20 #3
Man kan da ikke bare regne med at ens egne yndlingsindstillinger kommer af sig selv ;-) Prøv med manualen.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. december 2003 - 14:59 #4
Prøv at fortælle mere om dit problem. Det er ikke helt klart, hvad der går går galt for dig. Du siger: "nogle gange finder den ikke..."
Avatar billede bylledk Nybegynder
18. december 2003 - 15:52 #5
Det er lidt svært når jeg ikke har meget forstand på det..
Men jeg prøver. Nogle gange når den ene computer er på nettet kan den anden ikke. Men de begge kan godt logge på Msn og den slags. Og andre gange virker perfekt. Man kan stoppe det ved at resette hele routers opsætning.. Men det er træls at skulle sætte det hele på hele tiden...
Avatar billede nmh Nybegynder
18. december 2003 - 15:57 #6
Resette hele routerens opsætning???
Det er ikke nok blot at slukke og så tænde routeren igen?

Hvad er det for windows versioner du kører med?

Har jeg forstået dig ret, så kan du nogle gange køre med begge maskiner.
Kan du f.eks. på begge maskiner samtidigt logge på www.kongehuset.dk?
Avatar billede bylledk Nybegynder
19. december 2003 - 10:22 #7
ja du har ret. Begge maskiner kører nogle gange, andre gang ikke.

Og nej det hjælper ikke kun at slukke routeren. Den skal resetes

Og det er sku træls at skulle gøre tit. Da alle de porte vi bruger skal åbnes igen osv.
Avatar billede nmh Nybegynder
20. december 2003 - 15:45 #8
Det lyder, som det er routeren, der har et problem, og skal ombyttes.
Avatar billede bylledk Nybegynder
20. december 2003 - 18:07 #9
ok tak.