Avatar billede soccoro Nybegynder
13. december 2003 - 19:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med headset

Hejsa, jeg har et headset som virker 100% på alle andre computere. Men når jeg smider det ind i min computer, så kan jeg sagtens høre fx musik, men mikrofonen virker ikke. Jeg har prøvet alle indstillinger i Kontrolpanel, men det vil tilsyneladende ikke virke.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede ronion Nybegynder
13. december 2003 - 19:54 #1
det kan evt være at dit lydkort er defekt, men kontroler lige om lydstyrken for din mic ikke er 0
Avatar billede soccoro Nybegynder
13. december 2003 - 19:54 #2
Det har jeg været inde og tjekke, har også skruet den helt op!
Avatar billede kgp43 Nybegynder
13. december 2003 - 20:23 #3
Har sådan cirka samme problem.
Btw. Min virker, men er MEGET svag (er skruet op på max)

Vil ikke blande mig mere, da det ikke er mig der har oprettet spørgsmålet. Ville bare gøre opmærksom på at han ikke er den eneste med denne slags problemer :P
Avatar billede kgp43 Nybegynder
13. december 2003 - 20:26 #4
Avatar billede soccoro Nybegynder
13. december 2003 - 20:40 #5
Har lige tjekket enhendshåndteringen, og der står jeg har et SiS kort. Kan det have noget med driverne til det at gøre ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. december 2003 - 00:35 #6
1: Dobb.klik på dit lyd ikon ved uret.
2: Kan du ikke se din microphone indgang - klik på Indstillinger og vælg Egenskaber.
3: Sæt markering i Indspilning - sæt markering ved Microphone - klik OK.
4: Er der nu et flueben ved Microphone, skal det fjernes.

Så skulle microphone virke (o;
Avatar billede uffest Nybegynder
14. december 2003 - 16:20 #7
Hr lige haft samme problem!!! De to headset-stik i stikkene på computerens bagside, men mikrofonen virkede ikke!

Men hovsa.. der var sgu også to stik på FORSIDEN af min pc ved siden af usb-stikkene og her fungerer alt fint! Check lige om du også stik til høretelefoner og mikrofon foran på computeren!!!
Avatar billede soccoro Nybegynder
14. december 2003 - 19:30 #8
uffest, jeg sidder med en bærbar, så dette er desværre ikke tilfældet.
Avatar billede uffest Nybegynder
14. december 2003 - 22:05 #9
Hmmm... hvis du søgt i hjælp og support og kontrolpanel og checket det hel grundigt, så ved jeg ikke, hvad der er galt. Selv det ringeste lydkort burde ikke volde problemer (jeg har selv primitiv onboard-lyd), så prøv evt. at ringe til forretningen, hvor du købte computeren eller headset'et - mon ikke de gider tage et kig på det?. Eller tag den bærbare med ned i en eller anden pc-biks og hør om de kan hjælpe (måske hvis du råber "!SOCORRO!"...?)

Anyway, prøv dig frem med rådene du får her - før eller siden plejer der at dukke en løsning op!
Avatar billede soccoro Nybegynder
15. december 2003 - 15:45 #10
Jeg prøver :)

Tak for dine hjælp
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. december 2003 - 16:58 #11
Jeg kan altså ikke dy mig for at spørge dig "soccoro"
Har du prøvet det jeg skrev - du kunne godt lige ta' og kommentere et så konkret indlæg.

(o;
Avatar billede soccoro Nybegynder
15. december 2003 - 18:32 #12
victor, ja. det har jeg prøvet
Avatar billede soccoro Nybegynder
25. december 2003 - 23:16 #13
efter lidt roderi med div. drivere, settings osv. virker det endelig... hvis i lige gider oprette nogle svar, så fordeler jeg pointene
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. december 2003 - 01:43 #14
.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 02:13 #15
Du øh "soccoro" - øh de der point ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 11:09 #16
Takker :)