Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 16:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Internet Deling

Computer A: Har ISDN forbindelse.
Computer B: Er forbundet med A via BNC kabel.

Netværket mellem de to virker.
A har installeret windows98 se med internet deling.

Når jeg fra computer B sender en request på en hjemmeside eller pinger en maskine på internettet forbinder computer A til internettet men sender ingen data tilbage til computeren.

Configureringen af computer B foregår via DHCP computer A er sat til gateway og dns serverene er sat op.

Hvis jeg pinger DNS serverne får jeg heller ikke noget svar.

Er der nogen der har oplevet dette problem før? og kender løsningen på det?

Jeg kan heller ikke finde noget sted man kan konfigurerer internet delingen(på computer A) er der nogen der ved hvor man gør det?
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 16:57 #1
Jeg ville værdsætte nogle hurtige svar da det HASTER, der kan måske blive tale om flere points!
Avatar billede flwe Nybegynder
16. januar 2001 - 17:08 #2
Det lyder som om der kunne være defineret default gateway på begge interfaces på den computer som har et \"ben\" til dels lokalnettet samt internettet. Du skal på denne kun have gateway på internet siden.

/Flemming
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 17:15 #3
Den computer har på netkortet ikke konfigureret nogen gateway men på modemet har den 195.215.239.43

Jeg har oplevet mens jeg pingede dns serveren(på internettet) at få svaret \"Svar fra 10.0.1.50 - Destinationsværten kan ikke nås\" el. lign.
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 17:29 #4
har du lavet Netværk disketterne på begge PC´ere

De disketter som Internet Deling laver til Client computerne - Hvis det er gjort skulle det virke :-)
Avatar billede amneziac Nybegynder
16. januar 2001 - 17:35 #5
Vil du ikke bruge software som WinRoutePro. DEt gør det hele nemmere!
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 17:38 #6
du skal selv konfigurerer WinroutePro - Det gør windows selv hvis du laver de disketter
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 17:39 #7
Windows konfigurerer selvfølgelig ikke winRoutePro  - Men finder selv ud af alt det der med TCP/IP indstillingerne

Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 17:48 #8
Jeg har brugt disketten på client maskinen.

Jeg vil IKKE bruge 3.parts software som WinRoute,wingate etc.etc. det er Windows´s indbyggede jeg er intresseret i.

Men jeg kan da prøve at køre disketten på serveren også hvis i mener det skulle hjælpe?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. januar 2001 - 18:03 #9
prøv at følge denne vejledning slavisk:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 18:05 #10
Kigger den lige, jeg vil ikke følge den slavisk fordi vi har andre ting kørende på nettet i forvejen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. januar 2001 - 18:11 #11
okay, men så gør dig selv den tjeneste at læse den grundigt :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. januar 2001 - 18:56 #12
Jeg er ikke helt analfabet jeg kan bare ikke rigtigt hitte ud af det der windows-fis(bruger unix til hverdag) men jeg skal nok læse den grundigt igenem.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. januar 2001 - 19:02 #13
fint nok :)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
17. januar 2001 - 07:24 #14
Du bruger vel ikke nogen form for firewall der evt. kan stoppe forbindelsen til den anden PC ? Ellers skal du nok slås fra.
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 10:12 #15
Cybermike: Det er noget jeg ikke helt kan forstå. Du skriver at der er defineret gateways på Computer A.

For mig lyder det som om at der på Computer B mangler at bliver defineret at Computer A\'s LAN adresse skal være gateway. Og så skal du også på Computer B, indtaste din ISP\'s DNS ip\'er.
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2001 - 15:35 #16
bjoeg>Jo computer B har computer A som std.gateway og har isp´ns dns´ere som std gateways!
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 15:37 #17
Cybermike: Du mener vel DNS\'erne som DNS\'er, de skal ikke være gateways.
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2001 - 16:57 #18
Jo selvfølgelig mente jeg det.

Jeg var lidt stresset da jeg skrev det(er jeg egentlig stadigvæk)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. januar 2001 - 17:01 #19
kunne du bruge vejledningen til noget?
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2001 - 19:36 #20
Jeg har læst den og fået en lille ide som jeg vil afprøvet jeg får tid til at afprøve det imorgen tror jeg.
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 10:18 #21
HVIS computer A iøvrigt fungerer korrekt på internettet (kan browse sider og pinge adresser), kræves KUN følgende for at ICSHMGR fungerer:
TCP/IP protokollen skal sættes til DHCP og MSIE skal sættes til Automatisk konfigurering under LAN settings. Der må helst ikke være et modem installeret på computer B, da disse kan konflikte i MSIE settings.
Avatar billede cybermike Nybegynder
03. april 2001 - 10:15 #22
Ingen af jer var skyld i at vi fik det til at virke!

http://www.eksperten.dk/spm/59802
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. april 2001 - 12:28 #23
ehm...og hvad var løsningen så??