Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 16:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Online Hjemmside over LAN

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan sætte en hjemmeside op på et LAN. ( altså uden Internetopkobling.

Burde ikke være så svært, men jeg kan ikke finde ud af det.
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
16. januar 2001 - 16:48 #1
installer PWS (personal web server) fra win98 cd\'en......så kan du lave en hp og dem du er i lan med skal bare skrive din ip elelr computernavn i adress linien i deres browser =)

-MystiQ-
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
16. januar 2001 - 16:52 #2
Øv det ville jeg have sagt for jeg har lige gjordt det selv! Det er pænt fedt!
Avatar billede uller Nybegynder
16. januar 2001 - 16:53 #3
http://sourceforge.net/projects/phptriad/

denne kan anbefales hvis du vil kører det fra en windows box.
ellers er dette et godt sted at starte:
http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/DB_Basics/print.html
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
16. januar 2001 - 16:58 #4
>uller ... jeg syntes faktisk ikke det er så godt da den gav mange fejl på min putter...
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 17:26 #5
JEg har snakket lidt med min Vennekreds og de siager at man kan bruge IIS

Passer det ??
Avatar billede uller Nybegynder
16. januar 2001 - 17:46 #6
> autoexe.bat

Det er jeg da ked af at hører, jeg bruger phpTriad gladeligt hver dag og har ingen problemer.
(altså med phpTriad, der er jo altid problemer med windows) :o)
Avatar billede blood Nybegynder
16. januar 2001 - 18:02 #7
IIS Kan kun køres med winnt/2000

Jeg kan også kun anbefale phptriad
Men hvis du er nybegynder skal du bruge PWS
Avatar billede blood Nybegynder
16. januar 2001 - 18:03 #8
autoexe.bat
Det er kun fordu du ikke kan finde ud af at indstille Apache!
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
16. januar 2001 - 22:01 #9
Jeg kunne meget godt tænke mig hvis en af jer kunne guide mig igennem det at sætte en hjemmside op til at køre over LAN - VED HJÆLP AF IIS

Jeg har windows 2000 Pro samt 98 Indstalleret
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
17. januar 2001 - 13:21 #10
iis er ikk specielt sværer end PWS men det er bare lidt bedre til at lægge hp\'s ud på nettet med..men der er ekstremt mange fejl man kan udnytte til at hacke din server med hvis du ikk har den helt opdaterede version
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
18. januar 2001 - 00:27 #11
altså den store forskel er at pws kun kan loade 10 connections på samme tid mens iis er større bedre og bruger mere system resourcer......men hvis det bare er til et lan netværk ville pws helt klart være nok......
Avatar billede blood Nybegynder
07. marts 2001 - 19:43 #12
Hvad med at lukke dette spm!

--{BLOOD}--
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
19. april 2001 - 21:13 #13
hmmm - Jeg fandt selv ud af det såååå.

Avatar billede pyromaniac Nybegynder
19. april 2001 - 21:15 #14
lukket!