Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 14:40 Der er 21 kommentarer

Harddisk Raw error fejl..

Hejsa.. jeg har 2 harddiske i min comp og der er store problemer med dem begge lige pt.

jeg kan ikke engang zippe en fil og pakke den ud igen .. så får jeg CRC error.. jeg har installeret et program der hedder HDD Health og det kommer med flg. fejlmeddelelse:

http://nes.r0x0r.dk/ss/hddfail.jpg

hva kan der være galt? .. forstår intet af det, jeg kører med windows xp, og ellers er der ingen problemer med computeren.

på forhånd tak.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 14:45 #1
skal måske lige siges det er en 120 GB Western Digital (Caviar mener jeg), og en 210 GB Seagate Barracuda.

nederen problem, kan ikke "videreføre" noget data til nogle overhovedet.. - mens tingene virker fint på min comp.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 14:52 #2
jeg må være træt .. - det er kun en 120 GB Seagate self.. :)
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 15:07 #3
lytter lige med her, da min ene seagate også laver det nummer. Ved dog ikke om det er sket før.
Min er 67-61
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 15:16 #4
Prøv at teste dine diske for fejl med:
http://www.seagate.com/support/seatools/
http://support.wdc.com/download/

Den korte test på min seagate kom ikke med nogen fejl.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 15:22 #5
begge mine HDDs har problemer.. kan ikke engang zippe en fil og pakke den ud igen uden at få CRC .. :/
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 15:23 #6
Kan også være dit styresystem den er gal med.
Ville lige sikre mig at diskene ikke er på vej i graven.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 15:25 #7
min seagate har heller ikke problemer ved den hurtige selvtest online..

jeg begynder at tro det er noget spywarefuck der får tingene til at blive korrupte.. - skulle være skørt hvis begge harddiske begynder at "fucke" samtidigt? .. - det er mig lidt mystisk at forklare logisk hvordan det skulle gå til.

nuj, det er irriterende!!
Avatar billede kop Nybegynder
13. december 2003 - 15:34 #8
der <er snavs på dine diske. har selv fået samme meddelse og fik kun med nød og næppe reddet mine mp3. . men jeg undersøgte først on jeg kunne se mine drev i dos og det kunne jeg ikke . men så installerede jeg en anden disk For boot
fik fat i norton værktøj (Tools )og fandt der en måde til at konvatere. til fat 32 og vupti så kørte den igen .
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 15:39 #9
dvs. det kan være NTFS der er problemet? .. hm, det er det der er mærkeligt.. min computer kører rocksolid ingen problemer, uptime på flere uger af gangen faktisk - og ingen stabilitetsproblemer overhovedet.. mp3'er, filmklip osv virker fint.. kan game som jeg plejer.. det går "bare" galt når jeg vil "videreføre" data til et andet sted.. - fx pakke ud, sende ting over LAN osv.. - og det er primært i programmer der er problemer.. musik/film osv - der er ingen problem.
Avatar billede kop Nybegynder
13. december 2003 - 15:44 #10
men hos mig var det snavs de med et slag formaterede min diske til raw format i et hug .
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 15:46 #11
sateme et mærkeligt problem .. - damn, det er irriterende :(
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 15:47 #12
dvs diagnostic tools vil ikke finde fejl?
Har lige kørt den æamge test, samt generic uden fejl.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 15:49 #13
det må være noget software der fucker diskene op..

chalde-> kører du med windows xp? .. og har du installeret MSN plus for nyligt? .. eller haft andre problemer med spyware?

argh, det irriterer mig jeg ikke kan finde ud af hvad det er præcist der går galt..
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 15:52 #14
Har winxp jep. Ingen msn plus eller spy problemer, men måske en trojaner (er væk)
Avatar billede kop Nybegynder
13. december 2003 - 16:07 #15
du har vel ikke nero 6,0 i din com !!!
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 16:07 #16
okay, må jo gå videre.. det kunne være bundkortet fx? ..

Chalde-> List lige dine system specs her..

mine:

Mobo: ASUS P4S8X
CPU: P4 2,4GHz
RAM: 512 DDR pc2100

hører nogle der snakker om noget BIOS Update og måske en fejl i chipsettet.. mit mobo kører med SiS 648.

hm :(
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 16:16 #17
chaintech zenith 7njs
2600+
512mb pc3200 samsung

Kender ikke noget til dit bundkort, men det kan være en bios update vil hjælpe. Prøv at hent og kør de lange disk diagnostics samt generic test fra seagate.

active smart (smart monitor program) melder ændringer i raw samt ecc, men siger dog at smart er ok.

kop -> Jeg har, hvorfor?
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 16:29 #18
okay, tror jeg har løst problemet.. i mit tilfælde i hvertfald..

det er IDE Driveren den er gal med (hvorfor tænkte jeg ikke på det 3 dage siden?), jeg har simpelthen bare slettet den via enhedshåndtering.. og så reinstaller den faktisk selv - og nu pakker den lystigt ud jeg har lige lavet 2 tests, og der er er ingen CRC Error..

lader lige vide herinde hvis problemet ikke er løst alligevel, men indtil videre har jeg ingen problemer oplevet! :)
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2003 - 16:37 #19
hvad med raw read error changes (har ikke dit egentlige problem, kun det med raw under smart)
Avatar billede kop Nybegynder
13. december 2003 - 16:54 #20
chalde de første versioner af Nero 6,0 kunne godt finde på at slette hdd.eller lægge et raw format ind på den (derfor ) spørger jeg . nesredep om han bruger Nero 6,0.
Avatar billede nesredep Nybegynder
13. december 2003 - 21:50 #21
bruger Nero 5.0 ..

har indtil videre ikke oplevet nogle problemer, tester heavily engang imorgen med datatransfer osv .. er for træt til at orke det nu.

skriver nok herinde igen imorgen og lader vide om problemet er løst permanent, eller ej.