Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

køb af dvd brænder..

Hvilken dvd brænder vil du anbefale?

Jeg vil gerne have den er på 8x speed på dvd+r, og gerne det samme på dvd-r... rw betyder ikke det store, den må også gerne være hurtig ved normale cder...

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=ND-2500A

eller

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=LDW-811S-01

eller en helt 3.

Det er en gave, så den må gerne være på lager inden d. 17...

Hilsen Peder
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 11:00 #1
Jeg har selv en Plextor PX-708A den er lidt dyrere, men du er sikker på at  de fleste brænde programmer understøtter den. Mit råd er købe et kendt mærke give lidt mere det betaler sig i længeden,og ikke at glemme så media DVD-skriver der bliver lavet i dag understøtter ikke alle dvd-brænder.
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 11:04 #2
Avatar billede bleze Nybegynder
13. december 2003 - 11:39 #3
Hold dig til Pioneer og DVD-R så er du sikret bedste kompatibilitet
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 11:42 #4
prisen må helst ikke komme over den pris som de andre 2 koster...

Tror du liteon'en kan tage alle dvd skiver?
og der snakkes i det andet indlæg om noget med koder, jeg har en DVD player der er kode fri, men de skiver den skal brænde skal gerne kunne læses på alle dvd afspillere...

Eneste ting der gør NEC'en lidt sjov er at den har + og - R ved 8x....
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 11:43 #5
hvad er forskellen mellem - og +, og hvad vil i anbefale (og hvorfor)
Avatar billede casperdj8 Nybegynder
13. december 2003 - 13:14 #6
til det har jeg bare og sige at du skulle tage et kig på denne her: PX-708A/UF Retail - DVD+/-RW 4/2X / DVD+/-R 8/4X / DVD 12X / 2MB / USB2.0
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 14:23 #7
http://www.eksperten.dk/spm/436391

Her står alt du du gerne vil vide
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 14:58 #8
tror jeg er blevet en del klogere....

Jeg vil gerne have en brænder der kan tage de fleste dvd skiver og der ikke bliver problemer med, og firmwaren skal evt kunne opdateres uden problemer....

Hvis jeg kigger på en:
Lite-On DVD±writer LDW-811S-01
går jeg så helt forkert i byen, eller skal jeg tage NEC DVD-writer ND-2500A som brænder +&- ved 8x.... men er langsomere ved CD skrivnong...
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 16:04 #9
jeg ville tage NEC'en
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 17:42 #10
er det et godt mærke?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. december 2003 - 17:43 #11
og er de mon til at firmware opdatere
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 18:12 #12
ja
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
14. december 2003 - 11:40 #13
okay, takker for hjælpen