Avatar billede funder2000 Nybegynder
13. december 2003 - 08:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tv out

hey når jeg ser film på tv'et fra pc'en og vælger klon så man kan se filmen i fuld skærm på tv'et og stadig sidde og lave noget andet på pc'en er det kun nogle af mine film det virker med andre bliver kun vist i samme størrelse som på pc'en jeg afspiller dem med win mp. bruger nimo codec pack 5 build7 har lige prøvet build 9 der virkede det heller ikke nogen der ved hvad jeg kan gøre.....
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. december 2003 - 09:03 #1
nu ved jeg ikke lige hvad for et gfx kort du har.

men du skal aktiverer detder hedder overlay styring på din grafik driver så sker resten automatisk.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
13. december 2003 - 09:10 #2
jeg har et geforce4 mx 440  jeg har valgt overlay og videospejling men det fungerer også fint nok med nogle film men med andre gør det ikke det er det der er så underligt......
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. december 2003 - 14:09 #3
okay prøv en player der hedder BS player den er super til sådanne ting
Avatar billede c-holst Novice
13. december 2003 - 21:54 #4
Har du som udgangspunkt disse indstillinger.

Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480 eller 800X600

disse skal være ok.

Jeg kan forstå du har rodet lidt med dine codecs, måske er det tid til en oprydning i sagerne

prøv at afinstallere alt hvad du har liggende af codec-pakker, divx, divxplayer, playere, mediplayer, lydcodecs.
genstart og installer mediaplayer, nyeste divx, xvid og ac3codec i nævnte rækkefølge

så henter du gspot, som kan fortælle dig hvilke codec du skal bruge til dine film. alternativt kan du hente fx godian knot codec pack, men prøv at starte med så få codecs som du har brug for

dette program kan fortælle dig hvilke codec du reelt har brug for til en specifik film
http://www.digitalempire.frac.dk/link/index.php3?category=5

Har før set at dette kan løse problemer, hvis folk har rodet meget med tingene

kom så med en bit respons når du har leget lidt med det.

Alternativ kan du slette din driver i tilføj fjern prg.., og slette dit kort i enhedshåndteringen, genstarte et par gange og installere den nyeste driver eller den du foretrækker.
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 21:39 #5
hvordan går det så. kører det for dig
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:23 #6
lukketid eller ???