Avatar billede lunden Nybegynder
13. december 2003 - 06:45 Der er 12 kommentarer

win xp installation på compaq presario

under installationen af windows xp pro. dk, på en compaq presario 7950, er jeg stødt i problemer.
nå der mangler ca 20 min af installationer spørger windows efter 2 filer fra cdén, men selv om jeg har installeret fra cd, kan den lige pludelig ikke finde den..
jeg har prøvet at skifte drevet og installere fra en anden cd. i bios blivet drevet fundet.
hvis jeg vælger at anullerer kopieringen af de 2 filer, færdiggøres installationen, men jeg kan ikke se cd-drevene i " denne computer " og pcén går i sort når jeg genstarter.
Avatar billede -bom- Nybegynder
13. december 2003 - 09:27 #1
Hvilke 2 filer er det den spørg efter ???
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 09:39 #2
Avatar billede peet-49 Novice
13. december 2003 - 09:39 #3
Enten er CDROMMEN ikke god nok til, at læse, eller der er noget galt med skiven.
Avatar billede lunden Nybegynder
14. december 2003 - 19:34 #4
det er lykkeds mig at få windows til at køre, ved at boote på cd, og reparerer installationen...... nu har jeg bare det problem at windows ikke kan finde mine cd-drev.... drevene er sat rigtigt op ( master og slave ), og jeg har prøvet at bytte dem med andre, de bliver fundet i bios???
Avatar billede lunden Nybegynder
14. december 2003 - 19:36 #5
peet49> enten har du ikke læst mit indlæg, ellers også har du ikke det store forstand på pcér!!!!!
Avatar billede lunden Nybegynder
14. december 2003 - 19:36 #6
ird> desværre..... men tak
Avatar billede lunden Nybegynder
14. december 2003 - 19:38 #7
-bom-> kan jeg ikke huske, det er ikke problemet mere........ nu kan XP ikke finde mine drev.
Avatar billede -bom- Nybegynder
14. december 2003 - 23:16 #8
Når du skriver drev går jeg ud fra at det er CD-drev så læs lige her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320553
Avatar billede -bom- Nybegynder
19. januar 2004 - 00:19 #9
Hjalp det ???
Avatar billede -bom- Nybegynder
04. februar 2004 - 19:03 #10
aloha
Avatar billede lunden Nybegynder
08. februar 2004 - 21:21 #11
Har langt om længe fundet problemet........der var konflikt på IRQérne.
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:09 #12
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.