Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
13. december 2003 - 00:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

placering af dropdown i tabel

Hey dr..

Jeg har fundet mig en fin dropdownting, som jeg skal have placeret enten inden for <td></td> eller også skal den bare kunne placeres horisontalt centreret!?

Har denne kode, som jeg mener er positioneringen :o)
----------------------------------------------------------

var MENU_POS = [
{
    // item sizes
    'height': 20,
    'width': 120,
    // menu block offset from the origin:
    //    for root level origin is upper left corner of the page
    //    for other levels origin is upper left corner of parent item
    'block_top': 89,
    'block_left': 215,
    // offsets between items of the same level
    'top': 24,
    'left': 0,
    // time in milliseconds before menu is hidden after cursor has gone out
    // of any items
    'hide_delay': 200,
    'css' : {
        'outer' : ['m0l0oout', 'm0l0oover'],
        'inner' : ['m0l0iout', 'm0l0iover']
    }
},
{
    'width': 120,
    'block_top': 24,
    'block_left': 0,
    'css' : {
        'outer' : ['m0l1oout', 'm0l1oover'],
        'inner' : ['m0l1iout', 'm0l1iover']
    }
];
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. december 2003 - 01:07 #1
hmm.. midten er jo vinduets bredde divideret med 2, minus objekets bredde divideret med 2..

f.eks.
left = (screen.width / 2) - (objektet.width / 2)

Det ville være nemmere at se, hvis du kunne skrive et link til scriptet..
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
13. december 2003 - 01:13 #2
Jeg har DL den her--> http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/

Man skal registrere sin DL nederst på siden! Har desværre ingen server at smide koden på for tiden! :o(

/Johnny
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. december 2003 - 01:16 #3
Du kan oprette en gratis konto hos:
www.frip.dk
www.frac.dk
www.whitehat.dk
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 01:34 #4
På hvilket tidspunkt tildeles de ovenfor omtalte værdier ?-)

Altså, er MENU_POS en variabel, som defineres ved indlæsning af siden ?o]
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
13. december 2003 - 20:11 #5
>> thesurfer - takker!!

Har smidt filerne ud på denne URL: http://www.frip.dk/jboy/menu/

/Johnny
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 01:32 #6
Du sætter den centreret horizontalt via:
((vinduets bredde / 2) - (objekts bredde / 2))

Linie 237 i menu.js erstattes med:
+ this.n_y + 'px; left: ' + ((document.body.offsetWidth / 2) - (this.getprop('width') / 2)) + 'px; width: '
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
15. december 2003 - 02:45 #7
>> thesurfer

Det funker jo perfekt... Jeg har lige et lille bitte problem mere! Når jeg resizer mit browser vindue men min hjemmeside i. Så flytter menuen sig ikke i takt med denne handling...!? Kan man få den til at reagere på sådan noget!?

/Johnny

(Du har fortjent dine point, så du må gerne smide et svar ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. december 2003 - 16:36 #8
Et svar er smidt.
Jeg vil kigge på scriptet igen senere, og se om jeg kan finde en løsning.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 00:48 #9
Jeg havde tænkt mig at smide den i et div, og så flyttet div'et.. men det kan jeg desværre ikke finde ud af. Måske kan en mere erfaren JavaScripter finde ud af det.
Avatar billede roenving Novice
20. december 2003 - 11:59 #10
Måske er det denne, du har brug for, thesurfer:

function getPos(elm) {//jumper
    for(var zx=zy=0;elm!=null;zx+=elm.offsetLeft,zy+=elm.offsetTop,elm=elm.offsetParent);
    return {x:zx,y:zy}
}

Den bruges til at finde et bestemt elements offset, så man skal finde et element, som sidder på en bestemt måde i forhold til det element, som skal positioneres ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 13:51 #11
øh.. o..k.. :)
Kan du så ikke lige tage over? :) Du har jo styr på det der :)