Avatar billede t-x Nybegynder
12. december 2003 - 22:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Prob. med Abit IC7-MAX 3 | er meget ustabil

Hey :)

Jeg har lige fået købt nogen GAIL PC3500 RAM DUAL KIT til min comp. men efter at jeg har sat dem i er min comp. begyndt at blive MEGET ustabil, den låser/lukker ned. Og jeg kunne måske tro det var mine nye RAM, men har teste dem på en vens comp. og der var der ingen prob. Men jeg læste et sted at de første versioner af Abit IC7-MAX 3 board, havde en fejl et eller andet sted på selve boarded. Jeg vil gerne vide om det kan være rigtigt ? eller om det bare skal gøres noget andet for at den kommer til at køre.

PS: Mine gamle RAM var Performance PC3200 512 Ikke DUAL
Avatar billede bartz Praktikant
12. december 2003 - 22:27 #1
Hmm prøv eventuelt se i din Manual hvordan dine RAM skal bygges op... F.eks. er der nogen motherboards som ikke kan klare over 32 pr chipe.. eks 512 RAM = 16 CHIPS på ramene.... 16 RAM pr CHIP = 32 CHIPS PÅ rammene !
Avatar billede bartz Praktikant
12. december 2003 - 22:29 #2
Jeg hvadet også det problem da jeg sættede en 256 BLOK og en 128 BLOK..Så duede det ikke med den 128 BLOK fordi den kørte med 32 MB pr CHIP tror jeg det var..og der kunne den nogen gange lige komme ind i Windows ! Andre gange kunene den slet ikke starte computeren !
Avatar billede t-x Nybegynder
31. december 2003 - 01:14 #3
Jeg fandt ud af at det var prg. af mit GFX. Har nu købt et nyt MB og nu køre det bare :) Men takker.