Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. december 2003 - 20:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min mail kan ikke sende

Min TDC mail kan hverken sende eller modtage.
Jeg får beskeden:
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'mail.dk', Server: 'mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F
Denne besked kommer uanset om min Norton Firewall er enablet eller disablet.
Hvad gør jeg.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. december 2003 - 20:28 #1
Denne fejlmeddelse kommer når jeg prøver at sende.
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'jensjakobnh@hotmail.com'. Emne '', Konto: 'mail.dk', Server: 'mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 relaying mail to hotmail.com is not allowed', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede bredker Nybegynder
12. december 2003 - 20:29 #2
prøv lige at lukke dit mailpogram og start det igen
der har jævnligt være det problem med tdc den sidste tid
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. december 2003 - 20:37 #5
Sikkert bare en TDC-mail server der lige er nede at vende. Lav ingen ændringer, men vent bare en times tid, så er den sikkert oppe igen.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. december 2003 - 20:42 #6
Det er et problem som jeg har haft i noget tid.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
12. december 2003 - 21:05 #7
Kan norton antivirus have nogen indflydelse på mit problem.
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. december 2003 - 21:06 #8
I høj grad. Norton lægger sig som et filter på dit mailprogram. Prøv at slå mailscanning fra.
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. december 2003 - 21:08 #9
Har du også et spam-filter installeret? Det ser ud til at den ikke kan lide "hotmail" adressen.
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. december 2003 - 21:14 #10
Det kan også være at der er en korrupt email, der blokerer. Prøv at logge på via webmail, og slet eventuelle korrupte mails derfra.
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. december 2003 - 21:17 #11
Avatar billede rickypriv Nybegynder
14. december 2003 - 12:10 #12
Det er ikke din computer eller dine firewalls, antivirus eller lignende.
Det er formodentlig et problem hos TDC der har sat et spam-filter op, der gør at utallige private personer bliver blokkeret med begrundelsen at deres IP har sendt vira eller spam!

Det er enormt ringe af TDC at de ikke har rettet den generende hændelse.

Den løsning jeg har lavet til en af mine kunder , er dog at bestille en fast IP hos TDC , der koster 10 kr. pr. mdr.

Dette kræver naturligvis at du har ADSL hos TDC - for at ovenstående kan være tilfældet.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. december 2003 - 13:32 #13
Har genindstalleret hele lortet og nu virker det