Avatar billede bjarkebakkegaard Nybegynder
12. december 2003 - 19:26 Der er 5 kommentarer

problemer med amitech 2.66

jeg har lige købt en amitech 2.66 brugt og vil gerne have formateret harddisken mén jeg kan ikke komme ind partianation programmet. den ikke vil boote op fra cd og da det er en bærbar er der ingen diskettedrev i. er der nogen der har en nøjagtig vejledning så skriv endelig
mvh bjarke
Avatar billede mkp Nybegynder
12. december 2003 - 19:29 #1
Du starter med at gå ind i din bios og tjekker om dit cd-drev står som boot1.
Derefter kan du prøve at formatere med programmet, da amitech nok har gjort sådan at maskinen "reparerer" sig selv fra harddisken.
Avatar billede bjarkebakkegaard Nybegynder
12. december 2003 - 19:30 #2
det står som forste boot device men når jeg smider xp cden i skriver den at der er en, non-emulation booting, hvis det er til nogen hjælp
Avatar billede mkp Nybegynder
12. december 2003 - 19:42 #3
det er nok fordi amitech har lagt noget anadet ned på den cd, har du prøvet med nogle programmer, hvilke?
Avatar billede bjarkebakkegaard Nybegynder
12. december 2003 - 20:07 #4
jeg vil jo have lagt xp ned på den og det er en xp cd der er købt ved siden af.
og jeg vil bare have den formateret så jeg kan lægge xp ind på den igen.
Avatar billede mkp Nybegynder
13. december 2003 - 11:50 #5
Ok nu er jeg med, det du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd.
Nu skal du acceptere inst. betingelserne, spring Repair over og lav en Nyinstallation.
Nu kan du så vælge hvilke drev dit XP skal ligge på, nu får du at vide om du vil slette drevet, altså formatere eller bare reparere. Tryk på L for at formatere, og nu formatere den dit drev, og bagefter starter XP som installerer sig selv på din computer.
Derefter ligger der ikke andet end XP på din maskine.