Avatar billede matric Nybegynder
12. december 2003 - 17:18 Der er 10 kommentarer

Problem med skærm på bærbar

Jeg har købt en bærbar for nogle måneder siden og nu er der opstået et problem. Skærmen er helt sort - eller dvs. man kan se ganske lidt.

Når man normalt lukker låget på en bærbar slukker skærmen for at spare strøm - såldes opfører min skærmen sig i opslået tilstand. Man kan altså ganske svagt skimte hvad der er på skærmen.

Det er muligt at tilslutte en ekstern skærm - dette fungerer fint.

Er der nogen der kender til dette problem? I såfald; hvad skal jeg gøre?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 17:23 #1
Mht til ekstern skærm.. kig bagpå på din bærbar.. der skulle gerne være et stik hvor du kan sætte din skærm til.
Derefter skal du nok trykke på FN-tasten og derefter F5 (kan muligvis også være F4 eller F8). Så skifter den mellem skærmen på bærbaren og den eksterne skærm.
Avatar billede matric Nybegynder
12. december 2003 - 17:25 #2
Jo, det ved jeg godt.. det er F3 ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 17:27 #3
ahh.. jeg læste det som et spm.. :)
Har du prøvet at genskabe brightness og gamme under indstillinger for skærm, via skrivebord > højreklik > egenskaber > instillinger > avanceret > en eller anden fane ?
Avatar billede matric Nybegynder
12. december 2003 - 17:37 #4
Sådan en fane har jeg desværre ikke..

Problemet opstod efter jeg havde lukket låget ned på den bærbare.. da jeg kom tilbage og åbnede låget var skærmen sort.. Derefter har det ikke virket..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 17:43 #5
overhovedet ikke? heller ikke efter en genstart af computeren?
Avatar billede matric Nybegynder
12. december 2003 - 17:45 #6
nope..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 17:50 #7
hmm.. det er ikke godt.. hvad med når den tæller ram op, og alt det andet i dos.. kan du heller ikke se det?
Hvis ikke, så er det din skærm der er noget galt med..
Hvis du kan se ramoptællinge + dos tekst, klart og tydeligt, er det Windows der er noget galt med..
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 17:53 #8
Det lyder som en løs forbindelse eller måske er backlightet gået.
Hvis den kun er et par måneder gammel er det bare at sende den ind til reperation.
Hvad mærke er det?
Avatar billede matric Nybegynder
12. december 2003 - 17:58 #9
thesurfter, jo, det kunne jeg godt sige mig selv ;) men, ja, det er skærmen det er galt med..

zulu, jo, det tror jeg også er planen.. det er bare lige i eksamensperioden.. det er ik helt holdbart at miste computeren i en uge.. så ville lige tjekke om der var noget jeg selv kunne gøre..

det er en AlfaNote fra Føniks Computer..
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 18:29 #10
Så ring til dem og hør om det er noget de tit oplever.
Aftal med dem at du kommer ind med den en dag og de så skifter skærme (eller hvad der nu skal skiftes) mens du venter, så du kan få den med hjem igen med det samme.