Avatar billede adame Nybegynder
12. december 2003 - 11:27 Der er 1 kommentar

Bios og windows uenige om lydkorts IRQ

Jeg har sat et lydkort i min computer og installeret de medfølgende drivere; men windows og bios bruger to forskellige IRQ hvilket gør at der ingen lyd kommer. Når jeg så ændrer bios IRQ og starter windows virker lyden. Næste gang jeg slukker og starter computeren igen virker den ikke.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
12. december 2003 - 12:18 #1
Der findes en indstilling i BIOS, hvor du kan vælge om IRQ'er skal styres af BIOS. Det skal du slå fra, så overtager Windows styringen helt og holdent. Navnet på optionen ændrer sig fra BIOS til BIOS, men den findes sikkert der, hvor du ændrede IRQ.