Avatar billede mgudmand Nybegynder
11. december 2003 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ike åbne router

Jeg har tdc internet (PPPOE), og netop købt et sæt linksys trådløs netværkskort og router.

Nu prøver jeg at sætte routeren op ved at gå ind i IE og skrive 198.162.1.1 - men der sker intet, dvs. IE er bare blank - helt blank!!
(Har også prøvet lidt andre varianter såsom 198.162.0.1 m.fl. menn uden held)
Avatar billede babyworm Nybegynder
11. december 2003 - 22:30 #1
Prøv og skriv 127.0.0.1
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 22:34 #2
i din manual står adressen til routeren !
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. december 2003 - 22:36 #3
babyworm> Why??! Det er localhost!

Normalt er en router sat op til at fungere som DHCP server.
Kontroller at dit netkort modtager en ipadresse.
Dette gøres fra en kommandoprompt med kommandoen
ipconfig

Default gateway vil så være adressen på routeren

Hvis IKKE dit netkort har modtaget IP adresse fra din DHCP server, så se i manualen hvad default IP nummeret er. Sæt dit maskine op med fast IP nummer på samme subnet, go tilgå derefter routeren.
Avatar billede follmann Novice
11. december 2003 - 22:37 #4
Har du prøvet det der står på følgende side??

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/wireless_pci.pdf
Avatar billede babyworm Nybegynder
11. december 2003 - 22:39 #5
Daaamn.. :) Jeg blander sq det hele sammen... jeg sigeri kke mere :P
Avatar billede mgudmand Nybegynder
11. december 2003 - 22:45 #6
jpvj fik lidt billige points. lige pludselig virkede det bare - efter 5 timers intens in-fight!