Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2001 - 12:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Boot via lan

Jeg har en windows 2000 adv. server der køre som terminalserver, og 5 pc\'er med 3com netkort med boot rom, og kunne godt tænke mig at de kunne  boot fra serven, ligesom \"tynde\" klienter..
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
16. januar 2001 - 16:55 #1
Hej

Det kan ikke lade sig gøre med terminalserver.
Terminalserveren kræver at man har et styresystem af forbinde sig fra... Beklager..
Jeg kender ikke til noget setup hvor dette kan lade sig gøre med terminalserver
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2001 - 18:52 #2
\"Terminalserver\" - dette er jo blot en service.. det skulle jo nok være mulig at kunne starte LAN boot manager (eller hvad sådan én hedder) op på den samme server..

Jeg ved bare ikke hvordan, hehe :o)
Avatar billede kepsus Praktikant
18. januar 2001 - 20:10 #3
Der må være nogen, som kan gøre det bedre
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. januar 2001 - 22:58 #4
Jeg har desværre ikke erfaringer med NetBoot, men jeg vil da prøve at undersøge det på arbejdet - jeg ved dog heller ikke hvordan de har det der med det..
Avatar billede kepsus Praktikant
19. januar 2001 - 13:33 #5
jeg håber
Avatar billede kepsus Praktikant
15. februar 2001 - 08:03 #6
Jeg må vil til at lukke spørgsmål. selv om det var lidt tyndt med svar
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2001 - 08:40 #7
Kan man på en eller anden måde sende dem CTRL ALT Del så må det da kunne lade sig gøre. Du kan vel styrre disse kienter via terminalserver.
Avatar billede kepsus Praktikant
16. oktober 2001 - 14:05 #8
x
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:57 #9
Jeg kan så sige at jeg er blevet klogere i mellemtiden - og stefanlarsen har ret!
Avatar billede kepsus Praktikant
17. oktober 2001 - 19:14 #10

Det er jeg ikke helt sikker på, den skal jo \"bare\" læse boot filen fra serveren, (Det er kun nogle netkort som kan det, vi har 3com, med boot chip), og så kan det vel være ligemeget om man køre 2000 server, med eller uden terminal server
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:11 #11
Jeg skal se om jeg kan finde det - men jeg mener det har noget afgøre med at det er Windows\'s grafiksystem som bliver brugt til at tegneskærmen på...