Avatar billede mgudmand Nybegynder
11. december 2003 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linksys WL router vil ikke konfigureres

Jeg har TDC ADSL
Min opsætning er:
Vægstik->Skillefilter->Siemens modem-> linksys BEFW11S4

Jeg kan bare ikke komme på nettet gennem routeren (pt. er den koblet fra).
Jeg har fulgt installationsvejledningen, men når jeg kommer til at taste 192.168.1.1 i IE, så sker der intet!

Nogen der har et bud?
Avatar billede frewald Nybegynder
11. december 2003 - 21:08 #1
Har du prøvet at resette routeren? Og er det rigtigt forstået at dit internet virker fint uden router?
Avatar billede haverslev Novice
11. december 2003 - 21:33 #2
Forbind PC og Linksysen sammen med et krydset kabel (rødt kabel/kabel ender)
Du skal nemlig først have den konfig. Skriv herefter 192.168.1.1 i adressefeltet i IE og der kommer en lille boks hvor du kun skriver:admin i password - herefter kan du indtaste de ting du skal
Avatar billede haverslev Novice
11. december 2003 - 21:36 #3
øhh glemte lige, når du er færdig med konfig. af linksysen, skal den selvfølgelig kobles på modemet igen - det var du nok klar over men alligevel.
HUSK: Du kan ikke konfig. wireless - altid gennem krydset kabel.
Avatar billede frewald Nybegynder
11. december 2003 - 22:14 #4
haverslev> Hvorfor skal man bruge et krydset kabel? Min Linksys router kan fint konfig'es uden krydset kabel (men det er også en anden model). Så længe at LED'en for forbindelse lyser, bør det vel gå fint?
Avatar billede mgudmand Nybegynder
12. december 2003 - 08:06 #5
Nu virker det! Jeg har dog ikke benyttet ovenstående, så hvad skal jeg gøre med pointene??

NB. Til de nysgerrige om hvad der var galt; jeg aner det ikke! Lige pludselig var den der bare, uden at jeg gjorde noget som jeg ikke allerede havde forsøgt flere gange før - mystisk, men det virker.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
12. december 2003 - 21:44 #6
Haverslev fik point, så vi kan lukke...