Avatar billede larsemil Nybegynder
11. december 2003 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

phpBB2 forum

Hej

Jeg vil "installere" et phpBB2 forum på min hjemmeside, men jeg kan ikke helt få det til at fungere.
Der står dette i readmefilen:
"2.1: MySQL 3 and 4, PostgreSQL 7.x, MS SQL 7/2000 (inc. via ODBC)
Before proceeding with installation you should ensure you have a database available."

Jeg har uploadet alle filerne i phpBB2 biblioteket til mit webhotel, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre med den database. Jeg er inde på installations-siden til forummet, men den kommer med en fejl når jeg så trykker på "start installation"
Jeg kan ikke finde nogen MySQL database i det bibliotek jeg har uploadet til webhotellet, så hvordan skal jeg få fat på sådan en?
Nogen der kan lave en vejledning?

Takker
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 20:02 #1
Du skal vel rette en opsætningsfil, hvor du fortæller phpBB2 om den database, du har adgang til. Dit webhotel kan fortælle dig hvilken den er, og hvad dit brugernavn og password er.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 20:05 #2
Rettelse:

Der er vel nogle formularfelter, hvor du fortæller phpBB2 om den database, du har adgang til. Dit webhotel kan fortælle dig hvilken den er, og hvad dit brugernavn og password er.
Avatar billede larsemil Nybegynder
11. december 2003 - 20:08 #3
Jeps. Da du havde skrevet den første besked kunne jeg huske noget om at jeg har fået nogle informationer om MySQL databasen da jeg fik username og password til mit webhotel.

Mange tak, det kører nu:-)
Avatar billede larsemil Nybegynder
11. december 2003 - 20:09 #4
Så skal du bare lige have nogle point, men jeg kan ikke vælge dig og give dig pointene, mærkeligt????!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 20:13 #5
Nej, ikke så mærkeligt, for jeg havde kun skrevet en kommentar. Du kan først give point, nu, når jeg har lavet et svar.
Avatar billede larsemil Nybegynder
11. december 2003 - 20:15 #6
Hehe, ok. Jeg bruger ikke eksperten så tit! Men det er nu et cool sted :-)