Avatar billede cade.dk Nybegynder
11. december 2003 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bios update

står med lidt af et problem:
Jeg købt i sin tid en computer (brugt) med windows XP af en bekendt, men han kunne ikke finde ud af at formatere så det ville jeg da selv gøre.. så forsøgt jeg mig (har gjort det 100gange unden fejl) men det ville bare ikke virke.. med windows xp eller windows 2000. så forsøgt jeg med Windows ME som den har kørt med de sidste 7 månedere.. i den tid har jeg forhørt mig rundt om.. folk siger jeg skal update min bios til en nyere.. hvordan gør jeg det.. eller hvordan får jeg den jeg har nu til at tage i mod en windows 2000 cd/styresystem

håber der er nogen der kan hjælpe mig!

PC : AuthenticAMD
AMD Athlon(tm) Processor (800mhz)
160,0 MB RAM

(CPU) 1-AMD Athlon™ Processor, 807MHz, 64KB (RAM) usage: 99/160MB (GFX) unknown, (Display) 1024x768/32bit
(OS) Windows ME (4.90 - 3000)(HDDs) 11.5G/18.8G
Avatar billede cade.dk Nybegynder
11. december 2003 - 15:45 #1
det skal lige siges jeg ikke har prøvet at update en bios før.. så en lille guide ville være lækkert!
(på dansk)
Avatar billede tjaz Nybegynder
11. december 2003 - 15:47 #2
hvad for et bundkort har du ?
Avatar billede hellswonars Nybegynder
11. december 2003 - 15:52 #3
øhhh. d lyder meget mærkeligt at du ikke kan formatere...? d har da ikke noget med bios update at gøre eller også fatter jeg ikke dit spørgsmål:-)
har du prøvet at formatere i dos...? med en bootdisk

hvis du skal have bios update skal du først finde ud af hvad mærke dit bundkort er... hvis d fx. er asus går du ind på deres hjemmeside under biosupdate og vælger dit bundkort. når du har gjordt d kommer de bios update frem som der er blevet lavet du ska selvfølgelig tage den nyeste... gem den på en diskette og genstart computeren, (husk at sætte computeren til at boote fra diskette drevet.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 15:53 #4
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Aida kan give dig info om dit bundkort, og din BIOS, men det tror jeg nu ikke på er fejlen.
Helt nøjagtig hvor i processen kikser det, og hvilke fejlmeldinger får du, når du prøver at installere 2K/XP ?
Avatar billede cade.dk Nybegynder
11. december 2003 - 17:39 #5
kan godt formatere som jeg skrev.. intet problem i det, men kan ikke få den til at køre med Win xpc/2k..
Avatar billede jaw Nybegynder
11. december 2003 - 18:20 #6
Hej Cade...

Det problem har jeg oplevet før! Med 98/ME der begge er fat32-systemer havde jeg ingen problemer, men ligeså snart jeg forsøgte mig med systemer bygget på NT, ville den absolut ikke være med mere...

Jeg forsøgte mange ting, men fandt til sidst ud af, at det var en ram-fejl, så hvis du har muligheden vil jeg synes du lige skal prøve at udskifte ram'ene og se om det ændrer noget...

Good luck med det :)

/Kasper
|Syn-Jaw|
Avatar billede cade.dk Nybegynder
11. december 2003 - 19:50 #7
har fundet lidt info om mit bundkort :
Sensor Egenskaber
Sensor Type    Asus AS99127F
Motherboard
CPU Type    AMD Duron, 807 MHz (4 x 202)
Motherboard Navn    Asus A7V  (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 AMR, 3 DIMM)
Motherboard Chipset    VIA VT8363 Apollo KT133
System Hukommelse    160 MB  (SDRAM)
BIOS Type    Award Medallion (07/21/00)
Avatar billede clomsy Nybegynder
12. december 2003 - 18:11 #8
Hej Cade :)

Du går ind på Asus' HP og finder dit bundkort - DL'er den nyeste BIOS - henter det lille flashprogram, du skal boote din .bin fil op i (mener det er en .bin fil) - Der er en lille guide - det kan nemlig være lidt forskelligt fra bundkort til bundkort. Men det er ganske let - HUsk at tage en kopi af din gamle BIOS. Det spørger det lille flashprogram dig selv om - og vær sikker på at der ikke sker strømsvigt osv, da det kan ødelægge dit bundkort.

Håber du kan bruge mit svar!
Avatar billede cade.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 16:41 #9
Jaw kom med en løsning.. og gav support via. tlf.. vi fik updated bios og fik den til at køre med windows 2000 pro men der er stadig fejl.. computeren er nu pillet ned og ny er købt.. den vil i fremtiden blive brugt som server med linux debian - tak for hjælpen alle!

jaw smid et svar så du kan få dine points!
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 17:01 #10
Det var da bestemt så lidt Cade :) Men du skal nu ikke give mig 200 for det...
Snakz på mirc...

/Jaw.