Avatar billede fredslund Nybegynder
11. december 2003 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Joker i acces (jdbcodbc)

Hej Eksperter!

Jeg har et irriterende problem i forbindelse med en installation af et java-program på en bestemt maskine, - idet mine %-tegn ikke bliver konverteret til de - for access - forståelige *-tegn.... - På alle andre maskiner fungerer det fint, - jeg går ud fra at jdbcodbc-driveren konverterer tegnene, men ikke lige netop på denne maskine, som ellers virker rimeligt almindelig i sin opsætning.

Er der nogen der kender til dette problem og evt. har en god løsning??
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 14:39 #1
Har du checket versionen af ODBC driver på maskinerne ?
Avatar billede fredslund Nybegynder
11. december 2003 - 15:03 #2
Det virker ikke med den Microsoft Acces Driver der hedder 4.00.5303.01
- men det virker bl.a. med en der hedder 4.00.4403.02

Ved du hvor man kan finde opdateringer/versioner af disse drivere, - og hvordan man installerer dem?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 15:20 #3
Du henter og installerer et MDAC kit fra Microsoft !
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 15:24 #5
Nyeste er 2.8

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c&DisplayLang=en

men den indeholder vistnok ikke Access driverne !

Så først 2.5SP3 og så 2.8 kan være nødvendigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 16:32 #6
OK ?
Avatar billede fredslund Nybegynder
14. marts 2004 - 12:01 #7
- Dette spørgsmål udgør et af de problemer jeg aldrig er blevet færdig med, - og som jeg ikke i nær fremtid kommer til at arbejde videre på. - Jeg lukker derfor spørgsmålet, men siger tak for hjælpen.