Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 11:42 Der er 19 kommentarer

Rapport med mellerum som ikke skal være der

Hej eksperten..

Jeg har en rapport med 47 felter (1,2,3,4,5 osv.osv), som står på følgende måde:

1. [1]
2. [2]
3. [3]
4. [4]

OSV.OSV
Disse felter kan have data i eller være tomme. Når så de er tomme skal der ikke vises noget, hvis der derimod er data i skal nummeret altså, eks. 47 vises, også dens data:

Det har jeg løst ved at vælge "Kan strækkes" til "Ja" men
stadig findes der et lille mellemrum mellem felter(som nendensåtende), hvorfor!!

1. Hej dette er felt 1

4. Hej dette er felt 4

10. Hej dette er felt 10

Der skal ikke være mellemrum...
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 11:46 #1
Jeg ved ikke rigtig hvordan dit report design ser ud men det er størrelsen på "detail" der bestemmer størrelsen mellemrummet, jo mindre detail felt jo mindre mellemrum... giver det mening?
Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 11:48 #2
Ja, det forstår jeg men der skal jo selvfølgelig være et mellemrum mellem der hvor der er data, men når der så ikke er noget data skal der ikke være mellemrum... Det er det der er problemet!!
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 11:52 #3
Har du alle 47 felter defineret i din rapport skabelon eller har du bare et felt som bare bliver repeteret efter hvor mange felter der er data i?
Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 11:56 #4
Alle 47 felter er deniferet i min rapport...
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 11:56 #5
Er størrelsen på dit mellem altid det samme eller variere det efter hvor mange felter den hopper over?
Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 12:00 #6
Den variere efter hvor mange felter den hoppe over.... Jeg tror den eneste måde at løse det på er at lave mellemrummet mellem felterne lig 0, så der ikke findes noget "luft" mellem dem... Eller hvad?
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 12:03 #7
Jeg har fx en rapport der spøtter en masse råvarer ud. I rapport headeren har jeg indsat feltlabels og lige under i detail sektionen har jeg så selve felterne. Detail sektionen er kun så bred at den ene række felter lige kan stå der, derved er mellemrummet mellem linierne så lille som muligt, hvis der er flere en en råvare... så hvis alle dine 47 felter bliver udskrevet ud fra et enkelt filter/sql streng så vil jeg anbefale at du også laver din rapport skabelon på den måde
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 12:06 #8
hvilken version access bruger du?
Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 12:56 #9
XP.... Men problemet er at der i detial-afsnittet er listet 47 felter... Men indholdet af felterne svinger også, så de skal ikke have en fast højde, men hvis de ikke har det kan man ikke sætte de 47 felter op efter hinanden uden at der forekomme mellemrum på et tidspunkt...
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 13:03 #10
har du mulighed for at sende den til mig, så kan jeg lige kigge på den...
jacob.simonsen@rockwool.com
Avatar billede s_pede Nybegynder
11. december 2003 - 13:08 #11
OK.. Har afsendt tak for hjælpen
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 14:16 #12
så sku den være på vej tilbage, håber det kan bruges, ellers må du sige til :o)
Avatar billede hubs Nybegynder
11. december 2003 - 15:18 #13
godt at høre
Avatar billede hubs Nybegynder
15. december 2003 - 10:19 #14
Husk at lukke spørgsmålet...
Avatar billede hubs Nybegynder
04. februar 2004 - 09:53 #15
.
Avatar billede hubs Nybegynder
11. februar 2004 - 10:55 #16
.
Avatar billede hubs Nybegynder
26. februar 2004 - 10:47 #17
Lukketid :c)
Avatar billede hubs Nybegynder
03. maj 2004 - 10:51 #18
Lukketid
Avatar billede hubs Nybegynder
04. juni 2004 - 14:54 #19
Husk at lukke spørgsmålet :c)