Avatar billede kfh Nybegynder
11. december 2003 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word med Excelobjekter, hvordan kan objekterne "se" hinanden?

Hej Eksperter

Jeg har følgende spørgsmål: Jeg har en Word fil med et antal Excelobjekter. Jeg ønsker, at når en værdi indtastes i celle A2 i objektet obj1, så skal den indtastet værdi også slå igennem i celle B5 i objektet obj2. Der er tale om den samme Word fil.

På forhånd tak...
Avatar billede jkrons Professor
11. december 2003 - 12:01 #1
Jeg tror ikke at det kan gøres. De enkelte rengearksobjekter i Word opfattes som selvstændige enheder, og jeg tror ikke at der er nogen mulighed for at kæde dem sammen. I hvert fald ikke umiddelbart, da en en kæde i Excel skal referere til noget navngivet, og Excel objekterne i Word, har ikke noget selvstændigt navn,
Avatar billede jkrons Professor
11. december 2003 - 12:06 #2
Og det kan det så godt alligevel - om end ikke særligt elegant.

Begge regnearksobjekter skal eksistere først.

Skriv din værdi i A2 i det første regnearksobjekt.
Marker cellen og vælg kopier (højre musetast).
Dobbeltklik på det andet regnearksobjekt og åbn det.
Placer markøren i den celle, der skal kædes sammen med den første.
Vælg Rediger - Indsæt speciel.
Vælg Excel 8.0 Format(eller tilsvarende afhængig af version),¨
Marker indsæt kæde og klik OK.

Så vil rettelser i det første objekt kunne ses i det andet.
11. december 2003 - 12:11 #3
Gem de 2 Excel-objekter i en Excel-projektmappe, og indsæt kæder hertil fra Word-dokumentet.
Avatar billede kfh Nybegynder
11. december 2003 - 12:42 #4
Til jkrons: Jeg har afprøvet dit forslag, men jeg får en reference fejl. Jeg kan godt se, at det du skriver giver mening og burde vel egentlig virke. Jeg anvender Excel 2002 og jeg vælger Excel 8.0 Format. Kan det være forklaringen? (Jeg kan ikke se, at jeg kan anvende et andet format.
Avatar billede kfh Nybegynder
11. december 2003 - 12:53 #5
Det virkede sku'. Jeg skulle bare ind i funktioner og sætte fjernreferencer til. 1000 tak for dit svar.

Hilsen/KFH
Avatar billede jkrons Professor
12. december 2003 - 09:53 #6
God at du fik det til at virke. Fjernreferencer er altid slået til hos mig, så det havde jeg ikke lige tænkt på at skrive.